Page 88 - Kukanja, Marko. 2017. Management kakovosti v prehrambnem gostinstvu: Zagotavljanje kakovosti ponudbe in lojalnosti gostov. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 88
Management kakovosti v prehrambnem gostinstvu

reševanje neutemeljenih pritožb predlagata večje opolnomočenje osebja
ter vzpostavitev baze problematičnih pritožnikov. Del Baldo (1998, str.
132–133) ter Musek Lešnik (2007a, str. 35) uspešno reševanje pritožb vi-
dita predvsem v izdelavi standardov za reševanje pritožb, smernice za rav-
nanje s pritožbami pa so predstavljene tudi v standardu ISO 10002:2004,
ki je namenjen vzpostavljanju internih standardov za upravljanje s pritož-
bami. Bowie in Buttle (2004, str. 260) pri reševanju pritožb izpostavljata
t. i. pritožbeni paradoks. Gostje, ki so se pritožili in bili z odzivom ponu-
dnika zadovoljni, pogosto postanejo lojalnejši kot gostje, ki so bili s po-
nudbo zadovoljni in se jim ni bilo potrebno pritožiti. Slednje nakazuje na
pomen hitrega in učinkovitega reševanja pritožb. Pomena hitrega reše-
vanja pritožb (odziva zaposlenih) v raziskavi ne preverjamo, čeprav vpra-
šalnik SERVQUAL vključuje tudi dejavnik (vprašanje), ki se nanaša na
odziv zaposlenih v primeru pritožbe (dejavnik spada v dimenzijo zaneslji-
88 vost). Menimo, da pritožba ni sestavni del vsake storitve, zato tega dejav-

nika ni smiselno vključiti v vprašalnik.
Menedžment odnosov z gosti (CRM) je celovit pristop k poslovanju
oz. poslovna filozofija,  katere namen je povečanje donosnosti s krepit-
vijo strankinega zadovoljstva, lojalnosti in zagovorništva. Sistem CRM
je na kupca osredotočen koncept poslovanja, ki vključuje vse deležnike,
ki delujejo v organizaciji in težijo k ustvarjanju, ohranjanju in povečeva-
nju odnosov (partnerstvu) med organizacijo in gosti. CRM predstavlja
nadgradnjo koncepta kakovosti, saj je njegov namen zagotoviti dolgoroč-
no zadovoljstvo gostov, ki je zgrajeno na aktivnem partnerskem odno-
su, zaupanju in kakovosti. Tak pristop ustvarja čustveno povezanost med
gostom in ponudnikom na podlagi dodajanja čustvene vrednosti storit-
vam, kar krepi zaupanje gostov v ponudnika (Brezovec in Nemec Rudež,
2009, str. 204–210). Za uspešno implementacijo koncepta CRM so pot-
rebni trije ključni elementi (stebri). To so: ljudje (izvajalci); procesi (pro-
cesna usmerjenost organizacije); tehnologija (analitična IT-podpora kot
osnova za izkoriščanje virov informacij in predvidevanje obnašanja go-
stov). Resna osredotočenost na gosta se izraža skozi jasna in konsisten-
tna ravnanja, politiko in usmeritve vseh treh elementov (Musek Lešnik,
2007a, str. 19). Dober CRM združuje podatke iz vseh podatkovnih virov
v organizaciji in tudi od zunaj, da lahko poda celostni pogled o posame-
znem gostu v realnem času. Spoznavanje gostov, razumevanje njihovega
obnašanja ter predvidevanje njihovih pričakovanj omogoča PGO prila-
gajanje in usmerjanje ponudbe izbranim segmentom gostov ter posame-
znikom (individualnim gostom), s katerimi želi PGO ustvariti dolgoro-
čen odnos (npr. specifične želje glede načina priprave določene jedi, izbor
pijače ob obroku itd.). 
   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93