Page 28 - Moretti, Melita, in Mirko Markič (ur.). 2017. Organizacijska kultura in organizacijska klima: Teorija, praksa in raziskave v Sloveniji. Koper. Založba Univerze na Primorskem
P. 28
Organizacijska kultura in organizacijska klima
− pozornost na podrobnosti: stopnja, do katere se od zaposlenih
pri delu pričakuje natančnost, pozornost in analizo,
− usmerjenost k izidom: stopnja, do katere se management osredo-
toča na izide in ne na tehnike in postopke, ki se uporabljajo za
doseganje smotra in cilja organizacije,
− usmerjenost k zaposlenim: stopnja, do katere odločitve mana-
gerjev upoštevajo vpliv izidov na zaposlene v organizaciji,
− timska usmerjenost: stopnja, do katere so delovne aktivnosti za-
poslenih organizirane po skupinah ali timih,
− agresivnost: stopnja, do katere so zaposleni pri svojem delu agre-
sivni in konkurenčni,
− stabilnost: stopnja, do katere se z organizacijskimi aktivnostmi
osredinjajo na ohranjanje statusa quo v nasprotju z razvojem.
28 Ehrhart, Schneider in Macey (2014) so opredelili naslednje značil-
nosti organizacijske kulture:
− organizacijska kultura je v skupni rabi: vključuje prepričanja,
vrednote, dojemanje, razumevanje, vedenje, norme, interpretaci-
je, ideologije, predpostavke itd., ki si jih delijo zaposleni v orga-
nizaciji,
− organizacijska kultura je stabilna, kar pomeni, da je v daljšem
časovnem obdobju stabilna in se razvija ne glede na spremembe
v družbenem in naravnem okolju, saj predstavlja osrednjo vlogo
pri identiteti članov organizacije,
− organizacijska kultura ima globino, pogosto deluje zunaj zavesti
zaposlenih v organizaciji,
− organizacijska kultura je simbolična, ekspresivna in subjektivna;
− organizacijska kultura temelji na zgodovini in tradiciji; kultura v
organizaciji je odraz preteklosti in učinkovitosti organizacije pri
soočanju z različnimi izzivi v daljšem časovnem obdobju,
− organizacijska kultura se prenaša na nove člane (socializaci-
ja): prenos posameznih dejavnikov organizacijske kulture (npr.
vrednote, prepričanja) v organizaciji na nove zaposlene pomaga,
da organizacijska kultura v organizaciji ostaja stabilna,
− z organizacijsko kulturo se zagotavlja red in pravila za obstoj or-
ganizacije; funkcija organizacijske kulture v organizaciji je, da se
z njo pokaže, kaj se od zaposlenih pričakuje in kaj pri delu velja
kot primerno delovanje zaposlenih,
− pozornost na podrobnosti: stopnja, do katere se od zaposlenih
pri delu pričakuje natančnost, pozornost in analizo,
− usmerjenost k izidom: stopnja, do katere se management osredo-
toča na izide in ne na tehnike in postopke, ki se uporabljajo za
doseganje smotra in cilja organizacije,
− usmerjenost k zaposlenim: stopnja, do katere odločitve mana-
gerjev upoštevajo vpliv izidov na zaposlene v organizaciji,
− timska usmerjenost: stopnja, do katere so delovne aktivnosti za-
poslenih organizirane po skupinah ali timih,
− agresivnost: stopnja, do katere so zaposleni pri svojem delu agre-
sivni in konkurenčni,
− stabilnost: stopnja, do katere se z organizacijskimi aktivnostmi
osredinjajo na ohranjanje statusa quo v nasprotju z razvojem.
28 Ehrhart, Schneider in Macey (2014) so opredelili naslednje značil-
nosti organizacijske kulture:
− organizacijska kultura je v skupni rabi: vključuje prepričanja,
vrednote, dojemanje, razumevanje, vedenje, norme, interpretaci-
je, ideologije, predpostavke itd., ki si jih delijo zaposleni v orga-
nizaciji,
− organizacijska kultura je stabilna, kar pomeni, da je v daljšem
časovnem obdobju stabilna in se razvija ne glede na spremembe
v družbenem in naravnem okolju, saj predstavlja osrednjo vlogo
pri identiteti članov organizacije,
− organizacijska kultura ima globino, pogosto deluje zunaj zavesti
zaposlenih v organizaciji,
− organizacijska kultura je simbolična, ekspresivna in subjektivna;
− organizacijska kultura temelji na zgodovini in tradiciji; kultura v
organizaciji je odraz preteklosti in učinkovitosti organizacije pri
soočanju z različnimi izzivi v daljšem časovnem obdobju,
− organizacijska kultura se prenaša na nove člane (socializaci-
ja): prenos posameznih dejavnikov organizacijske kulture (npr.
vrednote, prepričanja) v organizaciji na nove zaposlene pomaga,
da organizacijska kultura v organizaciji ostaja stabilna,
− z organizacijsko kulturo se zagotavlja red in pravila za obstoj or-
ganizacije; funkcija organizacijske kulture v organizaciji je, da se
z njo pokaže, kaj se od zaposlenih pričakuje in kaj pri delu velja
kot primerno delovanje zaposlenih,