Page 35 - Sikošek, Marijana. 2017. Kongresna dejavnost: vidiki privlačnosti destinacije. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 35
Poslovni turizem in kongresna dejavnost: izhodiščne opredelitve 35

− »conference industry« (Rogers 1998; Go in Govers 1999; Da-
vidson in Rogers 2006; Dunjić idr. 2012),

− »convention industry« (Fenich 1995; Crouch in Brent Ritchie
1998; Oppermann 1996a; Qu, Li in Chu 2000; Kim, Chon in
Chung 2003; Baloglu in Love 2005; Zhang, Leung in Qu 2007;
Jago in Deery 2005; Chen 2006; Severt in Palakurthi 2008; Ber-
nini 2009; Lee, McKercher in Kim 2009; Mohammadi in Mo-
hamed 2011)

− ali pa samo »conference business« (Oppermann in Chon 1997)
oziroma »business events« (Seekings 1992; Jago in Deery 2010;
Mair in Thompson 2009).
Pogosto pa je v literaturi zaslediti tudi akronim MICE, ki naj bi ozna-

čeval kongresno industrijo kot tako (Carlsen 1999; Mistilis in Dwyer
1999; Lawrence in McCabe 2001; McCabe idr. 2000; Weber 2001), ak-
ronim pa združuje štiri temeljne oblike kongresnih prireditev, ki se med
seboj razlikujejo tako po vsebini kot po ključnih dejavnostih, in sicer:
»Meetings« – poslovna srečanja, »Incentives« – motivacijska potova-
nja, »Conventions/Conferences« – kongresi in konference in »Exhibi-
tions« – razstave. Manj pogosto se uporabljajo še akronimi MECE (Mee-
tings, Events, Conventions, Exhibitions), MCE (Meetings, Conventions,
Exhibitions), redkeje CEMI (Conventions, Exhibitions, Meetings, Incen-
tives) (Weber in Chon 2002) ali MEEC (Meetings, Expositions, Events
and Conventions) (DiPietro idr. 2008) oziroma MCE (Meeting, Con-
vention and Exhibition) (Huo 2014).

Poimenovanja nikakor niso enotna, njihovo različnost lahko opazi-
mo ne le med avtorji, ampak celo pri istem avtorju. Precej akademskih
razprav se nagiba k uporabi izraza »convention industry«, medtem ko
strokovne objave (UNWTO 2006) kažejo, da se v zadnjih letih vse pogo-
steje uporablja izraz »meetings industry« oziroma industrija srečanj, ki
izhaja iz definicije namena kongresnega turizma, ki v osnovi pomeni sre-
čanje, ne glede na obliko posamezne kongresne prireditve. Svetovna turi-
stična organizacija (UNWTO) se je kot referenčna institucija s področja
turizma leta 2006 odzvala na potrebo strokovne javnosti po definiranju
temeljnih pojmov s sprejetjem dokumenta, v katerem opredeljuje ključne
postavke in definicije, ki naj bi jih uporabljali pri ekonomski analizi kon-
gresne industrije. Dokument (UNWTO 2006) danes velja za temeljne-
ga, saj ga kot referenčnega izpostavljajo tako strokovne kot znanstvene
raziskave. V njem je kongresna industrija opredeljena kot »Meetings In-
dustry« (UNWTO 2006, 18). To v prostem prevodu pomeni industrija
srečanj. UNWTO (2006, 18–19) izraz industrija utemeljuje z dejstvom,
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40