Page 49 - Sikošek, Marijana. 2017. Kongresna dejavnost: vidiki privlačnosti destinacije. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 49
Poslovni turizem in kongresna dejavnost: izhodiščne opredelitve 49

Najznačilnejši predstavnik skupine posrednikov, ki delujejo za inte-
rese organizatorjev oziroma naročnikov, je profesionalni kongresni orga-
nizator (angl. professional congress/conference organizer) ali tudi neod-
visni kongresni organizator; najpogosteje jih označujejo z akronimom
PCO. V praksi so pogosto imenovani kar tehnični organizatorji kongre-
sa, saj od naročnika prevzamejo celotno organizacijo in izvedbo kongresa,
naročnik tako poskrbi le za njegovo vsebino. Med dejavnosti PCO šteje-
mo iskanje prizorišča, skrb za namestitev udeležencev, trženje kongre-
sa, stike z mediji, upravljanje s človeškimi viri, organizacijo potovalnih
aranžmajev za udeležence, organizacijo spremljevalne razstave, urejanje
avdiovizualnih storitev, organizacijo glavnega programa, vključno z izbi-
ro govorcev, organizacijo spremljevalnega programa konference, izvedbo
procesa sprejemanja povzetkov in publiciranja konferenčnih publikacij,
organizacijo konferenčnih sekcij, skrb za varnost in varovanje, upravljanje
s finančnimi sredstvi in oblikovanje proračuna, pripravo pogodb (David-
son in Rogers 2006; Rogers 2008; IAPCO 2009). Profesionalni kongre-
sni organizatorji lahko postanejo člani Mednarodnega združenja profe-
sionalnih kongresnih organizatorjev (angl. International Association of
Professional Congress Organizers ali IAPCO), ki pred vstopom prever-
ja kakovost njihovega delovanja oziroma izpolnjevanje standardov pri
opravljanju dejavnosti. Zaradi izpolnjevanja zelo zahtevnih standardov je
članstvo v združenju znak strokovnosti in kompetenc, kar je za naročnike
pogosto prednost pri izbiri, za profesionalnega kongresnega organizator-
ja pa pomembna referenca. Član IAPCO iz Slovenije je Cankarjev dom v
Ljubljani (IAPCO 2014).

Destinacijska agencija (angl. destination management company, s kra-
tico DMC) je posrednik, ki zastopa interese naročnikov oziroma organi-
zatorjev. Deluje kot kongresna turistična agencija, specializirana za opra-
vljanje storitev, ki so povezane s poznavanjem gostiteljske destinacije. V
največjem obsegu se ukvarja z izvajanjem logističnih storitev, organizaci-
jo spremljevalnega programa poslovnega srečanja (konferenčni izleti pred
konferenco ali po njej, kreativne rešitve za posebne dogodke), nastanitev
ter motivacijskih potovanj in programov (Davidson in Rogers 2006; Ro-
gers 2008; KUS 2008).

Posredniki, ki delujejo za potrebe naročnika, so tudi druge speciali-
zirane kongresne agencije, kot so agencije za iskanje prizorišč (angl. venue
finding agency), agencije za organizacijo motivacijskih srečanj in progra-
mov (angl. incentive in team-building agencies), agencije za organizaci-
jo in produkcijo dogodkov ter druge. Razlike med njimi so v vrsti speci-
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54