Page 101 - Marovič, Mateja, in Andreja Sinjur, ur. 2018. Večdimenzionalnost socialnopedagoških diskurzov. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 101
vodenje in (neprofitni) menedžment v socialni pedagogiki
ma, ki lahko nastane ob taki organizacijski strukturi, sta izrazito pozitivna
pri iskanju rešitev.
Snovanje vizije organizacije
Vizija delovanja neprofitne organizacije že na prvi pogled organizacijo loči
od tiste, ki je profitno naravnana.
Načrtovanje razvoja organizacije je sestavljeno iz snovanja njene vizije
in načrtovanja poti, ki nas pelje k uresničevanju le-te. Osnova za snovanje
ali spreminjanje vizije organizacije mora biti fleksibilno odzivanje na spre-
membe v okolju, stroki, trgu in sistemu dela. Vizija je predstava o zaželeni
prihodnosti. V osnovi mora zasnovati vizijo delovanja in razvoja organiza-
cije njen vodja. Pomembno je, da vizijo konstruira na podlagi tako zuna-
njih dejavnikov kot tudi konkretne ekipe zaposlenih, ki bodo vizijo skupaj
z njim udejanjili. Zato je potrebno, da posamezne segmente te vizije preigra
in pretrese skupaj s posamezniki in skupinami, preden vizija dobi končno
in potrjeno obliko. Nujno je, da se mora za uspešno delovanje organizacije
v tej viziji videti vsak posameznik in vsaka skupina v organizaciji – ne sme
biti to le vizija vodje. Resman (1994) poudarja, da ko snujemo vizijo razvoja
organizacije moramo k delu pritegniti ne le zaposlene, temveč tudi ljudi iz
okolja, v katerem organizacija deluje, in potencialne uporabnike, da ne bo
vizija preveč abstraktna.
V. Vodopivec (2010) vizijo organizacije opredeljuje kot točko v priho-
dnosti življenja in delovanja organizacije. Njen namen je motivacijski naboj
za zaposlene. Predstavlja kreativno pretvorbo poznavanja bodočih spre-
memb v okolju in sposobnosti organizacije za doseganje postavljenih sme-
ri razvoja. Je slika možnega in želenega položaja organizacije v prihodnje.
Bistveno je, da je konstruirana na osnovi realnih možnosti, da je taka, da jo
razumejo in v njo verjamejo vsi zaposleni. Njen namen je: kontrola nad ra-
zvojem organizacije, oblikovanje strategije delovanja organizacije in spre-
membe kulture organizacije.
Skladno z vizijo organizacije morajo biti jasni tudi kratkoročni cilji.
Medtem ko je vizija včasih bolj abstraktna, morajo biti kratkoročni cilji bolj
pragmatični, usmerjeni v operativno akcijo. Konkretizacija vizije določa
poslanstvo organizacije in nam pomaga pri definiranju (Vodopivec, 2010):
- področij delovanja organizacije,
- koristnikov uslug organizacije,
- načina delovanja organizacije,
99
ma, ki lahko nastane ob taki organizacijski strukturi, sta izrazito pozitivna
pri iskanju rešitev.
Snovanje vizije organizacije
Vizija delovanja neprofitne organizacije že na prvi pogled organizacijo loči
od tiste, ki je profitno naravnana.
Načrtovanje razvoja organizacije je sestavljeno iz snovanja njene vizije
in načrtovanja poti, ki nas pelje k uresničevanju le-te. Osnova za snovanje
ali spreminjanje vizije organizacije mora biti fleksibilno odzivanje na spre-
membe v okolju, stroki, trgu in sistemu dela. Vizija je predstava o zaželeni
prihodnosti. V osnovi mora zasnovati vizijo delovanja in razvoja organiza-
cije njen vodja. Pomembno je, da vizijo konstruira na podlagi tako zuna-
njih dejavnikov kot tudi konkretne ekipe zaposlenih, ki bodo vizijo skupaj
z njim udejanjili. Zato je potrebno, da posamezne segmente te vizije preigra
in pretrese skupaj s posamezniki in skupinami, preden vizija dobi končno
in potrjeno obliko. Nujno je, da se mora za uspešno delovanje organizacije
v tej viziji videti vsak posameznik in vsaka skupina v organizaciji – ne sme
biti to le vizija vodje. Resman (1994) poudarja, da ko snujemo vizijo razvoja
organizacije moramo k delu pritegniti ne le zaposlene, temveč tudi ljudi iz
okolja, v katerem organizacija deluje, in potencialne uporabnike, da ne bo
vizija preveč abstraktna.
V. Vodopivec (2010) vizijo organizacije opredeljuje kot točko v priho-
dnosti življenja in delovanja organizacije. Njen namen je motivacijski naboj
za zaposlene. Predstavlja kreativno pretvorbo poznavanja bodočih spre-
memb v okolju in sposobnosti organizacije za doseganje postavljenih sme-
ri razvoja. Je slika možnega in želenega položaja organizacije v prihodnje.
Bistveno je, da je konstruirana na osnovi realnih možnosti, da je taka, da jo
razumejo in v njo verjamejo vsi zaposleni. Njen namen je: kontrola nad ra-
zvojem organizacije, oblikovanje strategije delovanja organizacije in spre-
membe kulture organizacije.
Skladno z vizijo organizacije morajo biti jasni tudi kratkoročni cilji.
Medtem ko je vizija včasih bolj abstraktna, morajo biti kratkoročni cilji bolj
pragmatični, usmerjeni v operativno akcijo. Konkretizacija vizije določa
poslanstvo organizacije in nam pomaga pri definiranju (Vodopivec, 2010):
- področij delovanja organizacije,
- koristnikov uslug organizacije,
- načina delovanja organizacije,
99