Page 102 - Marovič, Mateja, in Andreja Sinjur, ur. 2018. Večdimenzionalnost socialnopedagoških diskurzov. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 102
večdimenzionalnost socialnopedagoških diskurzov

- osnovnih vrednot in vzorcev obnašanja v organizaciji in z
okoljem.
Vizija kot tudi kratkoročni cilji niso nespremenljivi. Ene in druge je

potrebno večkrat premisliti in ponovno preverjati. Vedno se je potrebno
spraševati, ali še delamo to, kar smo želeli.

Vizija organizacije s socialnopedagoškim delovanjem je tako določe-
na z organizacijo nudenja pomoči neki ciljni skupini, ki to pomoč potrebu-
je, na optimalen način z upoštevanjem etičnih načel in socialno sprejemlji-
vih vzorcev vedenja v organizacijah in družbi.

Trženje (marketing) v neprofitnih organizacijah

Današnji koncept prostega trga opredeljujejo globalizacija in neoliberalni
pristopi. Trg se od nadzorovanih postopkov vedno bolj premika k avto-
nomnosti. Situacijo na trgu najbolj opišejo pojmi, kot so: iniciativa posa-
meznika, svobodna izbira, tekmovalnost, suverenost porabnika. Če želimo
s trgom urejati področja, ki so glavna blaginja skupnosti in posameznika
(šolstvo, zdravstvo in socialna varnost), to pomeni zaton socialne države
(Trnavčevič, 2007).

Z večanjem pomena trga se država umika tudi s področja nadzora nad
organizacijami. Del nadzora naj bi se realiziral z različnimi koncepti ugo-
tavljanja kakovosti, z eksternostjo rezultatov in poudarjenim vplivom me-
nedžerjev. V praktičnem primeru imamo obliko trga, ki je definiran z mo-
žnimi izbirami odjemalcev in tekmo med polavtonomnimi izvajalci. Apeli
nasprotnikov tržnih odnosov v smeri, »naj država uredi red na trgu in zago-
tovi socialne pravice ter enake možnosti«, se zavračajo z argumentiranjem,
da moramo vzpostaviti primerljivost z drugimi državami EU (Trnavčevič,
2007).

Ko se organizacija pojavi na trgu, skuša koncipirati postopke in na-
čine, kako bo s svojo dejavnostjo čim bolj odzivna na potrebe potencial-
nih odjemalcev. Trg seveda spodbuja tekmovanje med organizacijami z is-
tega področja, kar lahko vpliva na rast kvalitete posamezne organizacije
in bolj smotrno uporabo razpoložljivih sredstev. Država spodbuja vzposta-
vitev trga s spremembo zakonodaje in s spremenjenim financiranjem, ki
omogoča večjo avtonomnost organizacij ter z spodbujanjem nastajanja za-
sebnih neprofitnih organizacij.

Marketing v neprofitnih organizacijah seveda vodi v večjo povezanost
teh organizacij s profitnimi. Da so organizacije v takih partnerstvih uspeš-

100
   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107