Page 79 - Marovič, Mateja, in Andreja Sinjur, ur. 2018. Večdimenzionalnost socialnopedagoških diskurzov. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 79
vključevanje pr iseljenskih učencev v slovenski zakonodaji in šolski pr aksi

- učenci priseljenci prvo leto po vpisu niso ocenjeni ali pa so ocen-
jeni le pri posameznih učnih predmetih in kljub temu napreduje-
jo v višji razred;

- učitelji preverjajo in ocenjujejo znanje na različne načine: ustno,
individualno, s podaljšanim časom pisanja, z dodatno razlago,
možnostjo uporabe slovarja ali spletnega prevajalnika, uporabo
slikovnega gradiva;

- pri preverjanju in ocenjevanju priseljenski učenci uporabljajo svoj
materni jezik ali skupni vmesni jezik, ki ga razume tako učenec
priseljenec kot učitelj;

- učitelji pripravljajo za priseljenske učence posebne učne liste, s
pomočjo katerih dosegajo standarde znanja skladno z individu-
alnim napredkom posameznega učenca priseljenca (ki se spreml-
ja v individualnem programu).
Ohlapnost pravil je lahko priložnost za fleksibilno prilagajanje indivi-

dualnim situacijam. Učitelji lahko tako po svoji presoji nekatere standarde
znanja ocenijo v tekočem šolskem letu, nekatere pa šele v naslednjem.

Individualni program
Pomoč otrokom, ki imajo učne težave, in v to skupino so vključeni tudi
priseljenski učenci ali »drugojezični oz. socialno-kulturno drugačni učen-
ci«, je lahko nudena tudi s pomočjo koncepta individualnega programa
(Magajna idr., 2008, str. 68).

Smernice (2007) predlagajo, naj šola glede na ugotovljeno predznanje
priseljenskega učenca izdela individualni načrt aktivnosti, ki vsebuje načrt
notranje individualizacije in diferenciacije, program dopolnilnega in do-
datnega pouka ter druge ukrepe, tako da upošteva učne in druge potrebe
ter specifiko učencev, ki pripadajo drugim kulturam. Individualni načrt
aktivnosti pa naj vključuje tudi načrt spremljanja doseganja vzgojno-izo-
braževalnih ciljev ter vloge in odgovornosti strokovnih delavcev, učenca in
staršev. Ker prihajajo učenci priseljenci z različnimi predznanji, se zdi smi-
selno, da se za vsakega učenca pripravi individualni program, ki vključu-
je informacije o učenčevem predhodnem šolanju, predznanju, izpostavijo
se njegova močna in šibka področja, vanj učitelji posameznih predmetnih
področij zapišejo cilje, prilagoditve pri učnih predmetih ter jih tudi sprem-
ljajo in evalvirajo. Načrtovane so vsebinske prilagoditve in tudi prilagodi-
tve ocenjevanja.

77
   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84