Page 80 - Marovič, Mateja, in Andreja Sinjur, ur. 2018. Večdimenzionalnost socialnopedagoških diskurzov. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 80
večdimenzionalnost socialnopedagoških diskurzov

K. Skubic Ermenc (2010b) je do tega, da se z učenci priseljenci posto-
pa po nekih posebnih postopkih in se zanje pripravljajo posebni programi,
kritična. Predlaga pripravo individualnih programov za vse učence, saj bi
tako individualizirali in diferencirali pouk brez stigmatizacije.

Podporne oblike pomoči priseljenskim učencem v šolski

praksi

V zadnjem desetletju so se v Sloveniji izvajali številni projekti, dejavnosti,
raziskave in usposabljanja za spodbujanje medkulturnosti, učenje sloven-
ščine kot drugega jezika, aktivnega državljanstva, medkulturnega dialoga,
razvoj medkulturne zmožnosti vseh prebivalcev, saj so praksa in raziska-
ve pokazale, da za uspešno vključitev priseljenskega učenca ni dovolj le nje-
gova vključitev v razred sovrstnikov, ampak da so za uspešno vključevanje
priseljenskih učencev odgovorne tako šole z učitelji kot širše družbeno oko-
lje. Nekatere slovenske osnovne šole so v sodelovanju z zunanjimi instituci-
jami v okviru projektov že oblikovale podporne mehanizme za lažje vklju-
čevanje učencev priseljencev v šolo, ki lahko predstavljajo dobro izhodišče
za uspešno vključevanje priseljenskih učencev v osnovne šole (Vižintin,
2013; Knez, 2012). Cilj teh programov je omilitev »kulturnega šoka« in ubla-
žitev njihovih socialnih stisk (osamljenost, odrinjenost, zaznamovanost),
ki jih doživijo priseljenski učenci ob selitvi v novo okolje in vstopu v šolo.
Nekatere podporne oblike pomoči so predstavljene v nadaljevanju.

Intenzivni tečaj slovenščine pred vključitvijo v pouk

Na Centru za slovenščino kot drugi/tuji jezik so izvedli pet pilotnih teča-
jev slovenščine, v katere so se vključili učenci priseljenci ob začetku njih-
ovega šolanja v Sloveniji in njihovi starši. V tečaj so vključili tudi učence,
ki so slovenske šole obiskovali že preteklo leto, vendar v znanju slovenšči-
ne niso napredovali. Tečaji so bili zelo intenzivni (pouk je potekal štirinaj-
st dni vsak dan po šest šolskih ur, skupaj torej 60 ur) in so, kot so poročale
šole, bistveno pripomogli k uspešni vključitvi učencev v pouk in druge šol-
ske dejavnosti. Potekali so na izbranih šolah. Tečaji, ki so vključevali spo-
znavanje osnovnega besedišča in sporazumevalnih vzorcev, urjenje v vseh
štirih jezikovnih spretnostih ter seznanjanje s sociokulturnimi vsebinami,
so se izkazali za dobro rešitev pri začetnem učenju slovenščine. Šole so po
končanih projektih želele nadaljevati s tako obliko začetnega poučevanja

78
   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85