Page 61 - Faganel, Armand, in Vera Fois. 2018. Dizajnerska kultura in nagrada za oblikovalske dosežke. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 61
Analaiza in interpretacija 61

Tudi v tem podjetju lahko opazimo, da se spremembe, trendi dogaja-
jo nenehno in da sta tehnološki in oblikovalski del v smislu zunanje ob-
like povezana.

Oseba D2 pravi: »Smučarija je postala čisti kič. Vsako leto nov kom-
plet. Vsako leto kolekcijo zamenjamo. Nič ne stane, kalup je isti, dizajn se
spremeni. Za naše delavce, za naju. Ravno se navadiš ene kolekcije in ene
tehnologije, naslednje leto se komplet vse spremeni. Mi ne delamo dve se-
zoni istega dizajna.«

Vidimo lahko tudi, da je trend, hitro sledenje, povezan celo s kičem.
Pri tem je treba povedati, da Binkley (2000) ne vidi kiča v splošnem slab-
šalnem pomenu, temveč kot odsev današnje družbe, kjer je osebna svobo-
da velika in posameznik nenehno ustvarja lastno identiteto.

Kot vidimo, se vsa podjetja, v različnih panogah srečujejo s pojavom
trenda, naj bo vezan na zunanjo obliko ali tehnološki del izdelka. Vsi vi-
dijo trend kot dejavnik, ki prihaja s trga, od zunaj, kjer je nekdo, ki trend
ustvari, narekuje. Odzivi podjetij so različni, odvisni so tudi od panoge,
v kateri delujejo. Podjetja, kjer so cikli krajši, morajo tem slediti hitreje,
podjetja kjer so cikli daljši, počasneje. Temu sledijo tudi tehnološke spre-
membe, spremembe v organizaciji in proizvodnji. Glede na velik vpliv, ki
ga trendi imajo, tega vidika ne moremo kar zanemariti. Tega se zavedajo
tudi podjetja. Obenem lahko rečemo, da je za spopadanje s trendi in spre-
membami potrebna strategija, strategije. Torej lahko rečemo, da sta trend
in strategija obvezno povezana elementa, ki prihajata iz različnih okolij.
Trend je vidik trga, strategija vidik organizacije. Spreminjanje trendov je
povezano s spreminjanjem strategije podjetja. To je mogoče na dva nači-
na (Ravasi in Lojacono 2005):
– hitro inoviranje in spremembe v tehnologijah,
– postopno spreminjanje z dolgoročno vizijo.

Oba avtorja poudarjata strateški vidik prenove podjetja in se sklicuje-
ta na raziskave, ki kažejo, da ni ene same pravilne poti in strategije, o ka-
teri bi se managerji lahko odločali. Ker je poti več, je pomembno gledati,
kako strateška prenova zrelega podjetja postane dolgoročen projekt, ne pa
kratkoročno spreminjanje konfiguracije podjetja.

Strategija
Ko oseba A2 govori o strateški usmeritvi podjetja, pravi: »Predvsem ho-
čemo naprej poriniti izdelke, ki imajo dodano vrednost za uporabnika.«
Te opredeli: »To so naši paradni konji, s katerimi želimo pokazati, kaj
znamo narediti.«
   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66