Page 66 - Faganel, Armand, in Vera Fois. 2018. Dizajnerska kultura in nagrada za oblikovalske dosežke. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 66
Dizajnerska kultura in nagrada za oblikovalske dosežke

gredo iz roda v rod, in si ga ljudje želijo ohraniti. Lahko bi rekli, da so del
kulture.

Podobno vidijo razvoj nadaljnje strategije v podjetju D, kjer D1 pravi:
»Produkte imajo vsi iste. Ne moreš delati nekih velikih inovacij.
Lahko pa delaš celoto. Tako da sedaj bomo največ delali na tem. Smo rav-
no oddali razpis, ampak bomo naredili kot inovativno storitev prek sple-
tne strani, kaj vse bo omogočala. Komaj čakam, da mu damo življenje.«
Oseba D4 pravi: »To je podpora arhitekturi. On je podpora za pro-
dajo. Ne prodaš svetilke, ampak prodaš rešitev. To je naslednji korak pri
… eden od naslednjih ključnih faktorjev poleg dizajna. Uporaba sodob-
nih tehnologij in komponent, ekološki del svetilke, ta četrti faktor, ključ-
ni faktor za razvoj podjetja na trgu so zahteve. Ne samo lepe, še cela pod-
pora.«
66 Oseba D3: »Da ne prideš na razpis z desetimi drugimi ponudniki,
kitajskimi, preprodajalci iz Ljubljane in tretjim, ki ti določijo ceno in šte-
vilo svetilk, ampak da je par nivojev višje. Že lastniku, arhitektu, projek-
tantu ponudiš rešitev.«
Se pravi oblikovanje, produkt podjetja, vidijo širše, tudi kot storitve
in njihovo oblikovanje.
D1: »Predvsem, kaj rabimo. Za vse ne rabimo briefa. Za katalog ga
nismo naredili. Za spletno stran smo ga naredili. Za katalog to hočemo
doseči in je bila rešitev. Tako smo delali sekvenčno področja image strani,
predstavitev stran, kazala, so bili neki mini brifi za področje.
Za spletno stran rabimo natančen brif in rešitve, ker bo kompleksen
projekt in ga moramo dobro zastaviti, da ga lahko hitro speljemo. Ga mo-
ramo v šestih mesecih realizirati.«
Vidimo pa tudi, da je pomemben brief kot del načrtovanja, projekta,
produkta, kjer so zapisani cilji, usmeritve, nekakšna strategija.«
Se pravi, strategije ne razumemo le na strateški ravni, ampak vidimo,
da je potrebna na vsakem koraku, da se preveri, ali je v skladu z vredno-
tami podjetja.
Bowman in Ambrosini (2007) pravita, da je za ustvarjanje dodane
vrednosti bolj kot strategija pomembno definiranje vrednot. Zato tudi v
nalogi ne opredeljujemo različnih nivojev določanja strateških aktivno-
sti, omenjamo pa brief kot enega pomembnih elementov v procesu obli-
kovanja, saj pomaga določiti in opredeliti problem, zahteve in vrednote.
Pomembnost briefa kot orodja, ki lahko pomaga na vseh ravneh od-
ločanja, je izpostavila oseba D1: »Se pravi, potem je ravno za ta brief, za
spletno stran je zanimivo, da vidiš, da lahko doziraš inovativnost na raz-
lična področja. Recimo spletna stran ne rabi biti inovativna v komunika-
   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71