Page 80 - Faganel, Armand, in Vera Fois. 2018. Dizajnerska kultura in nagrada za oblikovalske dosežke. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 80
Dizajnerska kultura in nagrada za oblikovalske dosežke

Vpeljava jekla in betona v gradbeništvo je posledica tehnoloških, pro-
izvodnih sprememb. To je pripeljalo do širokih razponov in gradnje v vi-
šino. Takrat so imeli arhitekti, ki so se združevali na konferenci CIAM,
ideje, kako ne le oblikovati drugačna, sodobna mesta, temveč kako spre-
meniti družbo.

Vrednote v povezavi s funkcijo in oblikovanjem vidijo tudi v podje-
tju C. Tako oseba C1 pove: »Ja, pri vseh vrednotah, ja, če želiš biti pro-
duktiven, finančno uspešen, morajo biti izdelki teoretično dovolj prep-
rosti, da so profitabilni, da jih proizvodnja hitro, učinkovito, torej z malo
napakami tudi sestavi, proizvede. Bolj, še bolj pa iščemo preprostost v ko-
munikaciji. Naša inovacija, katerokoli inovacijo naredimo, sploh v višjih
cenovnih razredih, pa dejansko tudi otroških smučk, so v bistvu najce-
nejši produkt na trgu, se trudimo, da je tehnologija pokazana na prep-
80 rost način navzven. Pri tej smučki z rebri nakazujemo zgradbo smučke in
pravimo, da je smučka lahko upogljiva. In dejansko jo tudi otroci z zelo
nizko težo prej in lažje upognejo kot konkurenčno ali našo predhodni-
co. In tukaj dizajn vedno podpira tehnologijo. Tehnologija je prva, po-
tem jo dizajn podpira in pri nas je dizajn podpiran na preprost način. Da
otroški uporabnik lahko prime, začuti, in v drugem koraku tudi na smu-
čišču. Tudi razlaga je … Inovatorji zakomplicirajo, mi se trudimo, da so
zelo preproste, da jih lahko uporabnik razume. Veliko ljudi gre kupovat
smučko in jih ne zanima prav zares, kaj vse je notri in kaj bodo imeli od
tega. Vedno bolj delamo na tej preprostosti. Te tri točke so zmeraj.«

Tudi tukaj lahko rečemo, da je funkcionalnost tista, ki narekuje obli-
kovanje. To se odraža tako na vidnem kot na tipnem področju same smu-
čke.

Oseba C1 pravi: »Odgovorim ne čisto direktno. V eni od treh točk
je dizajn. Ker dajemo močan poudarek na dizajn. Dizajn podpira tehno-
logijo. Če imamo zanimivo tehnološko inovacijo, se potrudimo, da je, da
se jo vidi. Najprej 3d dizajn, nato 2d dizajn, da je ne prekrije, skrije, da je
ta pač poudarjena.«

Vidimo lahko, kako deluje oblikovalski vidik, kjer se odločijo, ali bo
način delovanja izpostavljen ali prikrit in drugotnega pomena.

V podjetju C so za povezovanje vseh funkcij in delov, ki so potreb-
ni pri nastajanju novega produkta, povezali v centralno službo produk-
tno oblikovanje.

To oseba C1 opiše: »Sploh produktno je tak povezovalni element.
Razvoj gre v proizvodnjo, prodaja, marketing, produktno je tukaj res v
sredini in je skozi buffer srce podjetja. Vse je eno, ki uravnava med eno in
drugo stranjo, omejitve, možnosti, želje.«
   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85