Page 85 - Faganel, Armand, in Vera Fois. 2018. Dizajnerska kultura in nagrada za oblikovalske dosežke. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 85
Analaiza in interpretacija 85

Še bolj nazorno oseba A1 opiše v kontekstu Red Dot Award: »S pod-
jetniškega vidika pa je Red Dot nagrada neki benchmark, se pravi, da se
o nekaterih stvareh sploh ne pogovarjaš, sploh s partnerji, kupci, kjer je
ta logika oblikovalska, kultura že razvita. Se pravi, tam se ne pogovarja-
mo, tudi cena ni več prva, ki mora biti nizka. Mora biti price performan-
ce ta pravi. Tudi potem neki naročniki nate drugače gledajo v primerja-
vi z drugimi, ker vedo, da določen del sredstev namenjaš za razvoj, in mi
jih ravno želimo prepričati, da smo tisti, ki jim lahko pomagamo. Se pra-
vi z Red Dot pomagamo tudi njim. Se zelo radi vsi priklopijo na to zra-
ven. Vsak to uporablja.«

Lahko vidimo, da je pomen nagrade velik, saj podjetju omogoča bolj-
šo pozicijo na trgu, višjo ceno. Popolnoma drugačno izhodišče na trgu.

Podobno vidi nagrade oseba C4 iz podjetja C: »Tako kot v šoli dob-
ra ocena. To je dobra referenca, to je uveljavitev na trgu, to je zaupanje.
Ker sploh te mednarodne nagrade, to jih mi tudi tržimo tako, da s tem na
trgu dobivamo zaupanje, višjo pozicijo, višjo ceno. To je potrditev za ka-
kovost.«

Podobno je v podjetju D, kjer oseba D2 pravi: »Kot neko dobro pro-
mocijo, da bi neke prodajne številke z enim produktom ja, z ostalimi bolj
promocija blagovne znamke in prepoznavnosti na trgu. Sigurno dobro-
došla, zato prijavljamo in še vedno bomo.«

Pri tem je treba poudariti, da ima nagrada Red Dot kriterije, ki so jas-
ni in niso osredotočeni zgolj na obliko.

Oseba A1: »Pomembno je, kaj je zadaj, kaki so kriteriji. Tu ni krite-
rij, le oblika. Verjame, da smo z zgodbo, kjer verjamemo, da so smeti lah-
ko material prihodnosti, v smislu industrijskega materiala uporabljaš, to
zgodbo smo tudi napisali. Tudi te neke sistemske stvari, modularne.«

Tudi v podjetju B cenijo, da so kriteriji izbire za nagrado, in opisujejo,
kako so občutili pomen takšne nagrade ob njeni podelitvi.

Oseba B1: »Ko je bilo narejeno, smo se z italijanskimi partnerji po-
govarjali. Za prodajo v tujini , sploh pri manjših stvareh, je prepoznavnost
branda in nagrade pomembna, in so predlagali, naj ga prijavimo. Nisem
vedela, da lahko manjši objekt prijaviš na Red Dot.

Oni so ob komunikaciji, med prijavo in ob nagradi, oni so tudi v bi-
stvu, niso brand ampak organizacija, zelo rastoča. Konstantno iščejo
neke nove stvari, niše, kamor bi se tudi oni širili kot Red Dot Award. Ko
vidiš ves organizem, te ne čudi, da vključujejo vse to.

To je noro. Osebno, lani, ko smo tam sedeli, v teatru v Essnu, ko kli-
čejo ljudi gor na oder. Tudi Gorenje je dobilo nagrado. Gorenje je velika
tovarna, mašinerija. So bili trije oblikovalci in so bili kapljica. Lani je bil
   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90