Page 83 - Faganel, Armand, in Vera Fois. 2018. Dizajnerska kultura in nagrada za oblikovalske dosežke. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 83
Analaiza in interpretacija 83

neka tehnologija, ki se uporablja v avtomobilih, stanovanjih, ki pa je v po-
hištvo nismo vgrajevali. Sedaj to podjetja prepoznavajo. Deset let je že ter-
min internet of things. V Sloveniji se to šele sedaj govori. Bolj menim da je
na koncu pomembno, kaj ljudem omogočiš, rečeš, glej, s tem bo neki na-
predek pri vas. Je pa zelo tanka ta linija. Kaj je tisto, kar je brezveze, kar ti
svinja čas, ali pa tisto, kar je dobro. Vsi stremimo, da bi naredili tisto, kar
je dobro.«

Vidimo lahko, da vsi intervjuvanci razumejo način oblikovanja form
follows function in temu v podjetjih dajejo različen poudarek. V podje-
tju B in C dajejo prednost tehnologiji, ki jo podpira oblikovanje. Podjetji
A in D pa razumeta oblikovanje kot vživljanje v uporabnika in z uporabo
nove tehnologije omogočajo drugačno uporabniško izkušnjo. Gre za obli-
kovanje izkušnje, o čemer govorita tudi Heskett (2011) in Juliar (2001), ko
opredeljujeta oblikovanje in področja, ki jih oblikovanje pokriva.

Moramo pa omeniti, da se je že v 80. letih prejšnjega stoletja v trženju
zgodil preobrat od trženja izdelkov k trženju veščin znanja in procesov.
Procesi v trženju, ki to nakazujejo, so soustvarjanje vrednosti, procesi, po-
trošniška izkušnja, ko se odnosi kupcev začnejo s skupnim inoviranjem,
podajanjem informacij (Payne idr. 2009). Vidimo lahko, da sta podjetji A
in D precej aktivni na tem področju in to vnašata v svoje produkte in sto-
ritve.

Lahko rečemo, da je koncept form follows function vezan na klasič-
no proizvodnjo predmetov, medtem ko v globalni postmoderni (družbi
spektakla) prihaja do širjenje tega koncepta.

Nagrade

Skupna kategorija vsem intervjuvancem je kategorija nagrade. Pri tem sta
nastali dve podkategoriji, ena je »ples na trgu«, ki govori o tem, kaj na-
grada pomeni na trgu, se pravi v kontekstu znamčenja, druga pa »pohva-
la« v kontekstu notranjega zadovoljstva, dviga motivacije.

Ples na trgu

Nagrade se podeljujejo na različnih področjih in ena izmed teh, Red Dot
Award, je nagrada za oblikovalsko odličnost. Lahko rečemo, da nagrada
deluje kot benchmarking, orodje, ki ga menedžerji uporabljajo za ugotav-
ljanje pozicije na trgu, za spodbudo za spremembo strategije, ugotavljan-
je konkurenčnih prednosti (Vorhies in Morgan 2005). Tako oseba A1 iz
podjetja A pravi:
   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88