Page 88 - Faganel, Armand, in Vera Fois. 2018. Dizajnerska kultura in nagrada za oblikovalske dosežke. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 88
Dizajnerska kultura in nagrada za oblikovalske dosežke

Vseeno se zavedajo, da je za znamčenje pomembna zgodba, ki je eno-
tna, morda bi lahko rekli tudi iskrena, saj mora biti verodostojna z vseh vi-
dikov. To zgodbo poudari tudi pri tem, ko se primerjajo z drugimi znam-
kami.

O pomenu zgodbe govori tudi oseba D5, ki pravi: »Drugače, ko pog-
ledaš, ko prebereš, zakaj je nagrado dobila, in jo drugače pogledaš, ne
vem, bolj pogledaš. Pogledaš, če so naše, tudi če niso, kako zgledajo, in
primerjaš z našimi.«

Vidimo, da je za ustvarjanje notranje povezanosti in sodelovanje pot-
rebna zgodba, ki pojasnjuje vse procese zadaj. Swap, Leonard in Shields
(2001) pravijo, da je učenje hitrejše, če je podprto z zgodbami. Zgodbe so
tudi pomembne za učinkovito podajanje informacij. Z zgodbo se učinko-
vito prenašajo elementi kulturne vrednote, izkušnje (Denning S. 2004).
88 Zanimivo je, da v podjetju D oseba D4 pravi, da se je pomembno pri-
lagajati trgu, čeprav to prinese veliko dodatnih aktivnosti v podjetje: »Če
smo pri dizajnu, do zdaj smo vsi del, razsvetljavo se je dobavni trend usta-
vil. Od letos naprej delamo svetila v 14 kataloških barvah. Če to kupcu
ponudimo, da kombinira … v dveh barvah je to prednost, da je možnost
izbire barve. Recimo tudi z oblikovalskega vidika je neki dodatek k dizaj-
nu. To je cel komplet.«

D3: »To je ta dizajnerska kultura, kar smo prej govorili, da je treba
določiti, neki korak še narediti, se še širiti.«

D4: »To potegne zadaj ogromno neke logistike, ampak suma suma-
rum je velika prednost na tržišču, če lahko skombinirate zlato in vinsko
rdečo barvo, če vam je všeč. Zakaj ne. Zdaj je bila črna, bela, siva.«

Vendar nagrada ni vse. Za uspešno predstavitev na trgu, pravi oseba
D1, so pomembni sejemska aktivnost, katalog, spletna stran. V podjetju
vidijo kot najpomembnejše za benchmarking sejem Lighting, ki poteka
vsaki dve leti. Tam se predstavijo vsi pomembni proizvajalci svetil.

Oseba D1 pravi: »Imamo ta sejem, ki je bil letos. Je zelo pomemben.
Je najpomembnejši dogodek v lightingu, vsaki dve leti. Višek je marec,
planiramo vsaki dve leti. Takrat je malo več izdelkov. Sedaj pa je šlo za
prenovo portfolia na led, ker je bilo treba vse zamenjati, hrkati smo poe-
notili kose. Če smo imeli prej 240 različnih šraufov, smo sedaj prišli na, ne
vem, deset, ki so za vse luči enaki. Kako hladilnik in led uporabiti na pet
različnih izdelkih. Tako si zmanjšaš stroške zaloge.«

Prav tako je za podjetje A pomembna sejemska aktivnost, vključeva-
nje v različne podjetniške projekte, kjer se pozicionirajo na trgu.

Oseba A2: »Tako da ceno lahko določa ravno ta dodana vrednost, ki
jo prinese oblikovanje. To se kaže tudi, da hodimo na vse večje tuje sejme,
   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93