Page 87 - Faganel, Armand, in Vera Fois. 2018. Dizajnerska kultura in nagrada za oblikovalske dosežke. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 87
Analaiza in interpretacija 87

dokaz, da smo delali v redu. To so zunanji presojevalci, nam je lahko lepo.
Ja. Eno so oblikovalske nagrade. Ste se osredotočili na Red Dot.«

Lahko vidimo, da je nagrada nekakšna potrditev pravilnosti delova-
nja in usmerjanja podjetja.

Oseba C4 pa o nagradi pravi: »Z eno besedo kakovost. Kakovost di-
zajna, kakovost kvalitete dela, kakovost komunikacije, tako celostno bi
rekla. Tudi če imaš dober dizajn in ne znaš skomunicirati v firmi, ne mo-
reš dobrega proizvoda na trgu predstaviti. To je osnovni cilj podjetja. Da
s kakovostjo dosega boljše rezultate in konkurira na trgu. Gre tudi za sto-
ritve in ne le izdelek, ampak tudi storitev.

Predstavitve, servisiranje. Moraš predstaviti trgu, vzdrževati, skrbeti,
da so informacije na voljo, servis, skratka, skrbeti, da je stranka ne le tak-
rat zadovoljna, ampak tudi ko zadevo uporablja.«

Oseba C4 se zaveda pomena znamčenja in predstavitve na trgu. »Z
eno besedo kakovost. Kakovost dizajna, kakovost kvalitete dela, kakovost
komunikacije, tako celostno bi rekla. Tudi če imaš dober dizajn in ne znaš
skomunicirati v firmi, ne moreš dobrega proizvoda na trgu predstaviti. To
je osnovni cilj podjetja. Da s kakovostjo dosega boljše rezultate in konku-
rira na trgu. Gre tudi za storitve in ne le izdelek, ampak tudi storitev.«

Kot vidimo, tudi oseba C4 razume oblikovanje v širšem kontekstu,
tudi kot oblikovanje storitve. Kot smo v analizi že omenili, je v prihodno-
sti trend oblikovanja storitev, opredelitev oblikovanja kot širšega pojma.

V podjetju D pomeni nagrada Red Dot prav tako zunanjo potrditev
in aktivnost s področja znamčenja.

Oseba D4 pravi: »Zunanja potrditev. Preden smo prijavljali, smo ho-
teli na neki način malo dvigniti prepoznavnost podjetja. Tako dobiš zu-
nanjo potrditev, da si inovativen, da si dober, čeprav pogosto ta izdelek ni
množično prodajan. Dobiš na prepoznavnosti.«

Zanimivo je, da oseba D4 ni izpostavila, da dobiš potrditev za obliko-
vanje, temveč za inovativnost, kakovost. Vsekakor pa nagrada predstavlja
večjo prepoznavnost.

Zanimivo je, da se pozicionirajo kot izdelovalci svetlobe in ne svetil.
V tem njihove segmentu so v ospredju tehnične inovacije, kvaliteta svet-
lobe.

»Najbolj to, ko delamo svetlobo, kjer je treba, kolikor je treba, kadar
je treba. Dosti s temi orodji, katalog je še vedno najpomembnejši, inter-
net je drugi. Dosti je na izdelkih, tudi širina portfolija, da delaš pisarno,
da lahko celotno pisarno, ne le dva delčka. Da uporabijo brand za rešitev
neke celote. Mislim, da na vse touch pointe daš prava sporočila, ki govori-
jo isto zgodbo s pravih vidikov,« pravi oseba D4.
   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92