Page 89 - Faganel, Armand, in Vera Fois. 2018. Dizajnerska kultura in nagrada za oblikovalske dosežke. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 89
Analaiza in interpretacija 89

Nemčija, Milano, Orgatec, in v bistvu London. Letos pridejo na vrsto vsi
ti sejmi, razen Milana, ki je že sedaj. Letos ni office, pa tudi Moskva. Kjer
se kaže le izdelke z dodano vrednostjo in želi s tem dokazati tujim stran-
kam, potencialnim, da se odločijo za nas, da smo drugačni, damo na kva-
liteto in dodano vrednost.«

Podjetja lahko kreirajo ceno in svojo uspešnost na podlagi uspešne-
ga znamčenja, identitete na trgu, kako je prepoznano (Harris in Cherna-
tony 2001).

Iz analize odgovorov lahko vidimo, da je oblikovanje pomemben de-
javnik ustvarjanja dodane vrednosti izdelkov. Prav to prinesejo nagrade
za oblikovanje. Podjetja jih bolj ali manj intenzivno tržijo. Zavedajo se,
da je tu velika priložnost, ki lahko pozitivno vpliva na dodano vrednost
znamke, na višjo ceno, boljšo pogajalsko pozicijo. Pomen nagrad bo ob
poplavi različnih izdelkov morda v prihodnje še pomembnejši. Vendar se
podjetja zavedajo, da se ne morejo zanašati samo na nagrade, in to kombi-
nirajo z drugimi tržnimi strategijami.

Dober sem

Vidik nagrade je lahko zunanji, kot smo videli v prejšnji točki. Lahko pa
je pomemben element krepitev pripadnosti zaposlenih podjetju, krepitve
identitete in kulture ter posredovanja vrednot na vse ravni organizacije.

Oseba A1 pove: »Kako vidimo … malemu xx skače do stropa!«
»Nagrade na ven so tudi nagrade na noter. Potrditev, da nekaj delaš,
da ti je nekdo dal neki check. Mi vedno gledamo, aha, smo na pravi sme-
ri. Tudi družba se tako odziva, stroka ampak je skoz prepričevanje. Drug
drugega moramo poslušati. To se mi zdi ključno.« pove oseba A1.
Za krepitev pripadnosti podjetju so nagrade lahko dobro orodje, kar
potrdi oseba A3: »To je kar veliko priznanje. Sem … Nas potem zanima
še druga faza, prodaja. Nagrada je fajn. Ne vem, najlepše je, da imaš po-
tem za tem serije po tisoč komadov. Potem daš pa kapo dol. Fantje so kar
pripravljeni pomagati, delati, soustvarjati. Se vam zdi, da ste bolj pripa-
dni. Mislim, da ja, če so soudeleženi, potem ja. Eni čutijo tudi, da so sami
del nagrade, da so si jo tudi oni prislužili.«
Podobno je v podjetju C, kjer oseba C1 pove: »Fantje so enako po-
nosni na Red Dot ali na performance nagrade, na testih, tam dejansko
ocenjujejo smuči vseh proizvajalce. Gre za vse največje. Ko tam dobimo
nagrado, tudi to, kar smo mi mislili, da je dobro, potrdijo drugi. Ja, vse
pomaga. Nagrada je nagrada. Lahko jo daš na steno in pogledaš, ko si sla-
be volje.«
   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94