Page 98 - Vodeb, Ksenija. 2018. Turistične atrakcije. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 98
Turistične atrakcije
nimi obiskovalci). Najzanesljivejši dejavnik v tem segmentu je
motivacija obiskovalcev. Naslednji možen indikator so trendi,
saj gre za predvidene spremembe, ki jih ugotavljamo z napoved-
mi (Lomine in Edmunds, 2007) in lahko opazujemo, kako se v
času spreminjajo. V določenem trenutku trendi lahko »opozo-
rijo«, da je prišel čas za turistični vir, ki ga imamo v svojem oko-
lju. Impulz za identifikacijo turističnega vira je lahko tudi oko-
lje samo (npr. lokalna skupnost ali turistično gospodarstvo), ki
zazna nek vir kot turističen glede na situacijo pri tekmecih. Za-
znavanje (odkrivanje) turističnega vira nikoli ni samoumevno,
lahko pa je popolnoma naključno. Včasih je zaznavanje vira, ne
glede na njegovo stalno prisotnost v prostoru, zelo težavno, saj
ga v surovi obliki tudi sami ne vidimo na način, kot ga želi videti
98 obiskovalec. Jasno je, da se turistični potenciali spreminjajo skozi
čas, predvsem so pogojeni z družbenimi spremembami in nekaj,
kar v preteklosti niso imeli za potencial, v sedanjosti lahko pred-
stavlja veliko priložnost za razvoj v turističnem smislu. Tako sta
bila nekoč pomembnoejša morje in sonce, sedaj so vse bolj kul-
turna dediščina, tradicija in kulinarika. Nekoč so veliko turistič-
nega potenciala pripisovali obmorskim krajem z blago klimo, se-
daj pa adrenalinskim parkom, državnim mejam, ki predstavljajo
turistične atrakcije in podobno.
2. Analiza – vrednotenje vira je faza, ko na podlagi prepoznanega
turističnega potenciala pričnemo z njegovim vrednotenjem oz.
analizo. Gre namreč za introspekcijo lastnih potencialov z več
zornih kotov, kar bo posledično menedžment pripeljalo do zre-
lega zavedanja o konkretnem turističnem viru. Analiza turistič-
nega vira je v osnovi vrednotenje prepoznanega vira na podlagi
različnih kriterijev, pri čemer ne gre prezreti dejstva, da mo-
ramo prepoznani vir nujno umestiti v že obstoječi okvir neke-
ga prostora (turistične destinacije), njenega znanega turistične-
ga proizvoda, obstoječe infrastrukture in to v natančno določeni
življenjski fazi. To priča o kompleksnosti in zahtevnosti te aktiv-
nosti. Pri vrednotenju vira so ključnega pomena njegove speci-
fične lastnosti in kakovost, ki posledično vplivajo na oblikovanje
podobe atrakcije v očeh turistov. Vrednotenje zaznanega turis-
tičnega vira je tako odvisno od subjektivne percepcije (lastne
vrednosti) in vrednosti virov konkurence (primerjava) ter pro-
jekcije razvoja turističnega vira v prihodnje (glede na povpraše-
vanje in trende). Pri vrednotenju vira igrajo ključno vlogo njego-
nimi obiskovalci). Najzanesljivejši dejavnik v tem segmentu je
motivacija obiskovalcev. Naslednji možen indikator so trendi,
saj gre za predvidene spremembe, ki jih ugotavljamo z napoved-
mi (Lomine in Edmunds, 2007) in lahko opazujemo, kako se v
času spreminjajo. V določenem trenutku trendi lahko »opozo-
rijo«, da je prišel čas za turistični vir, ki ga imamo v svojem oko-
lju. Impulz za identifikacijo turističnega vira je lahko tudi oko-
lje samo (npr. lokalna skupnost ali turistično gospodarstvo), ki
zazna nek vir kot turističen glede na situacijo pri tekmecih. Za-
znavanje (odkrivanje) turističnega vira nikoli ni samoumevno,
lahko pa je popolnoma naključno. Včasih je zaznavanje vira, ne
glede na njegovo stalno prisotnost v prostoru, zelo težavno, saj
ga v surovi obliki tudi sami ne vidimo na način, kot ga želi videti
98 obiskovalec. Jasno je, da se turistični potenciali spreminjajo skozi
čas, predvsem so pogojeni z družbenimi spremembami in nekaj,
kar v preteklosti niso imeli za potencial, v sedanjosti lahko pred-
stavlja veliko priložnost za razvoj v turističnem smislu. Tako sta
bila nekoč pomembnoejša morje in sonce, sedaj so vse bolj kul-
turna dediščina, tradicija in kulinarika. Nekoč so veliko turistič-
nega potenciala pripisovali obmorskim krajem z blago klimo, se-
daj pa adrenalinskim parkom, državnim mejam, ki predstavljajo
turistične atrakcije in podobno.
2. Analiza – vrednotenje vira je faza, ko na podlagi prepoznanega
turističnega potenciala pričnemo z njegovim vrednotenjem oz.
analizo. Gre namreč za introspekcijo lastnih potencialov z več
zornih kotov, kar bo posledično menedžment pripeljalo do zre-
lega zavedanja o konkretnem turističnem viru. Analiza turistič-
nega vira je v osnovi vrednotenje prepoznanega vira na podlagi
različnih kriterijev, pri čemer ne gre prezreti dejstva, da mo-
ramo prepoznani vir nujno umestiti v že obstoječi okvir neke-
ga prostora (turistične destinacije), njenega znanega turistične-
ga proizvoda, obstoječe infrastrukture in to v natančno določeni
življenjski fazi. To priča o kompleksnosti in zahtevnosti te aktiv-
nosti. Pri vrednotenju vira so ključnega pomena njegove speci-
fične lastnosti in kakovost, ki posledično vplivajo na oblikovanje
podobe atrakcije v očeh turistov. Vrednotenje zaznanega turis-
tičnega vira je tako odvisno od subjektivne percepcije (lastne
vrednosti) in vrednosti virov konkurence (primerjava) ter pro-
jekcije razvoja turističnega vira v prihodnje (glede na povpraše-
vanje in trende). Pri vrednotenju vira igrajo ključno vlogo njego-