Page 61 - Vodeb, Ksenija. 2018. Turistične atrakcije. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 61
Zgodovinski razvoj turističnih atrakcij 61
ba in pravica. Tako je učinek človeka (delavca) v družbi in ekonomiji še
večji in je koristnost prostega časa conditio sine qua non. Zavedanje druž-
be o koristih prostega časa v tem obdobju odločno narašča. Etika proste-
ga časa tako prevzema prvenstvo v vrednostnem sistemu družbe. Etika
in estetika prostega časa sta pomembni kategoriji takratne družbe, kar se
kaže na vseh njenih področjih. Z ekonomsko blaginjo in drugimi pogo-
ji (tehnološkimi, varnostnimi, infrastrukturnimi ipd.) je turizem postal
sestavni del globalne družbe.
Na sliki 2 prikazujemo »krog sprememb« v družbi, ki so vplivale na
formalizacijo prostega časa ter pojav turističnih potovanj v povezavi s tu-
rističnimi atrakcijami, ki pa so glavni motiv vsakega turističnega obiska.
Z naraščanjem obsega prostega časa se povečuje obseg turističnih poto-
vanj, ker družbene in druge razmere povečujejo kakovost življenja ljudi, s
tem pa narašča potreba po samoaktualizaciji in potreba po turistični ak-
tivnosti. Turizem tako postaja neločljiv od družbe in posameznika, tako
kot je danes; ni šlo torej za »modno muho«, pač pa družbeno in gospo-
darsko pogojen fenomen, ki »vztraja« še danes.
Slika 2: Krog sprememb v družbi in turizem
Vir: Avtorica.
ba in pravica. Tako je učinek človeka (delavca) v družbi in ekonomiji še
večji in je koristnost prostega časa conditio sine qua non. Zavedanje druž-
be o koristih prostega časa v tem obdobju odločno narašča. Etika proste-
ga časa tako prevzema prvenstvo v vrednostnem sistemu družbe. Etika
in estetika prostega časa sta pomembni kategoriji takratne družbe, kar se
kaže na vseh njenih področjih. Z ekonomsko blaginjo in drugimi pogo-
ji (tehnološkimi, varnostnimi, infrastrukturnimi ipd.) je turizem postal
sestavni del globalne družbe.
Na sliki 2 prikazujemo »krog sprememb« v družbi, ki so vplivale na
formalizacijo prostega časa ter pojav turističnih potovanj v povezavi s tu-
rističnimi atrakcijami, ki pa so glavni motiv vsakega turističnega obiska.
Z naraščanjem obsega prostega časa se povečuje obseg turističnih poto-
vanj, ker družbene in druge razmere povečujejo kakovost življenja ljudi, s
tem pa narašča potreba po samoaktualizaciji in potreba po turistični ak-
tivnosti. Turizem tako postaja neločljiv od družbe in posameznika, tako
kot je danes; ni šlo torej za »modno muho«, pač pa družbeno in gospo-
darsko pogojen fenomen, ki »vztraja« še danes.
Slika 2: Krog sprememb v družbi in turizem
Vir: Avtorica.