Page 64 - Vodeb, Ksenija. 2018. Turistične atrakcije. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 64
Turistične atrakcije

Kontekstualna obravnava teh kategorij je nujna za pravilno razumevanje
in interpretacijo vzrokov ter posledic dogodkov, ki so oblikovali značil-
nosti turističnih atrakcij.

Naraščanje števila atrakcij in obiskovalcev po letu 1950 nedvomno
prispeva k demokratizaciji potovanj, ki pa ga v 20. stoletju obravnavamo
skozi razvoj množičnega turizma. Ta svoj vrhunec doseže med letoma
1970 in 1980. V ospredje čedalje bolj prihajajo postindustrijske vrednote,
ki se kažejo v tem, da narašča delež prostega časa, razvija se sektor storitev,
prihaja do decentraliziranja proizvodnje, mobilnost postaja nuja, krepi se
ekološka etika, širijo in razvijajo se elektronski mediji, globalizacija zaja-
me ves svet in človeška družba je v nenehnem gibanju. Turistična atrakci-
ja tako postaja, se obravnava in trži kot turistični proizvod. Lahko bi skle-
nili, da sta zanimanje za potovanja in obisk atrakcij v korelaciji.
64 V kontekstu zgodovinskega pregleda razvoja turističnih atrakcij sta
dve ključni kategoriji ali skupna imenovalca vsem spremembam in pre-
lomnicam. To sta:
– pomen, ki ga turističnim atrakcijam in potovanju pripisuje druž-

ba, ter
– dostopnost oz. razpoložljivost (prostega časa, sredstev, zanima-

nja).
Pomen, ki ga družba pripisuje atrakcijam ali turizmu nasploh, ned-
vomno vpliva na njegov razvoj in razširjenost. Naklonjenost družbe pros-
temu času izjemno spodbudi njegov razvoj, kar je evidentno od indu-
strijske revolucije naprej. Dostopnost in razpolaganje s prostim časom in
sredstvi pa sta dva kritična momenta v razvoju turizma, ki ju je ob tehno-
loškem razvoju (železnica) prepoznal Thomas Cook in organiziral prvo
turistično potovanje z vlakom. Pri vsem tem pa ne gre mimo dejstva, da je
nujno razumevanje motivov za obisk, kajti atrakcije so družbeni fenomen
in zahtevajo razumevanje vedenja obiskovalcev (Austin, 2002; Poria idr.,
2006). Razumevanje vedenja obiskovalcev je poglavitna tema zanimanja
menedžmenta turističnih atrakcij vsled potreb po učinkovitem in uspe-
šnem upravljanju, zaradi česar jo bomo osvetlili v poglavju o upravljanju
atrakcij.
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69