Page 111 - Čotar Konrad, Sonja, Štemberger, Tina. Ur. 2018. Strokovne podlage za didaktično uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in priporočila za opremljenost šol. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 111
Pripravljenost študentov na izzive prihodnosti
ja e-okolja za nadarjene učence; na različne načine iščejo rešitve problema
in odgovarjajo na raziskovalna vprašanja. (6) Svoje ugotovitve predstavijo
s kratkim projektnim poročilom, ki je dostopen vsem (e-učilnica), za ostale
kolege pa pripravijo vprašanja v obliki kviza (ppt) ali interaktivnih iger; sledi
samoocenjevanje ali ocenjevanje dela v skupini s pomočjo pripravljenih oce-
njevalnih obrazcev. Končni izdelek je didaktična igra, ki jo predstavijo – potek
dela in preizkus posnamejo ter prikažejo v kratki videopredstavitvi.
Pri projektu gre za izvajanje projekta kot načina dela, s katerim se učenci
učijo izvedbe vse od načrtovanja do izvedbenega procesa in končnega pro-
dukta, ki mu sledi še ustrezna evalvacija (analiza in ocena poteka projekta).
Najpomembnejše: osnova pri izvajanju projekta s pomočjo IKT je učenje, ki
lahko poteka ciljno zasnovano, zavestno, načrtno ali pa spontano.
Zaključek
Prožnost, interaktivnost in aktivna narava učenja s posredovanjem prek
IKT predstavljajo velik potencial za učitelje, ki želijo ustrezno diferencira-
ti/personalizirati učno okolje za nadarjene učence.
Dejstvo je, da IKT sama po sebi ne more narediti učenja zanimivejše-
ga, kakovostnejšega ali smiselnejšega. Tukaj igra ključno vlogo ustrezno
pedagoško-psihološko in didaktično-metodično podkovan učitelj, ki pozna
značilnosti in potrebe nadarjenih učencev na kognitivnem ter konativnem
področju. Ravno učiteljeva vloga pri načrtovanju in izvedbi bogatih ter in-
teraktivnih učnih okolij za zadovoljevanje potreb nadarjenih in nadarjenih
učencev je ključna pri doseganju dolgoročnih trajnostnih sprememb v šo-
lah. IKT tako nadarjenim učencem kot tudi študentom v času študijskega
usposabljanja omogoča neomejene možnosti prilagodljivega in hitrega do-
stopa ter širino in globino informacijskih površin, kakovostnejše pridobiva-
nje/selekcioniranje/vrednotenje vsebin za nadaljnjo produkcijo idej in za ra-
zvoj inovativnih izdelkov.
Literatura
Brečko, Barbara Neža, in Vasja Vehovar. 2008. Informacijsko-komunikacijska teh-
nologija pri poučevanju in učenju v slovenskih šolah. Ljubljana: Pedagoški
inštitut.
Brookfield, Stephen. 2005. Power of Critical Theory for Adult Learning and Tea-
ching. Maidenhead: McGraw-Hill Education.
Buchberger, Friedrich, Bártolo Paiva Campos, D. Kallos in J. Stephenson, ur.
2001. Zelena knjiga o izobraževanju učiteljev v Evropi: kakovostno izobraže-
vanje učiteljev za kakovost v vzgoji, izobraževanju in usposabljanju. Ljublja-
na: Ministrstvo za šolstvo in šport.
109
ja e-okolja za nadarjene učence; na različne načine iščejo rešitve problema
in odgovarjajo na raziskovalna vprašanja. (6) Svoje ugotovitve predstavijo
s kratkim projektnim poročilom, ki je dostopen vsem (e-učilnica), za ostale
kolege pa pripravijo vprašanja v obliki kviza (ppt) ali interaktivnih iger; sledi
samoocenjevanje ali ocenjevanje dela v skupini s pomočjo pripravljenih oce-
njevalnih obrazcev. Končni izdelek je didaktična igra, ki jo predstavijo – potek
dela in preizkus posnamejo ter prikažejo v kratki videopredstavitvi.
Pri projektu gre za izvajanje projekta kot načina dela, s katerim se učenci
učijo izvedbe vse od načrtovanja do izvedbenega procesa in končnega pro-
dukta, ki mu sledi še ustrezna evalvacija (analiza in ocena poteka projekta).
Najpomembnejše: osnova pri izvajanju projekta s pomočjo IKT je učenje, ki
lahko poteka ciljno zasnovano, zavestno, načrtno ali pa spontano.
Zaključek
Prožnost, interaktivnost in aktivna narava učenja s posredovanjem prek
IKT predstavljajo velik potencial za učitelje, ki želijo ustrezno diferencira-
ti/personalizirati učno okolje za nadarjene učence.
Dejstvo je, da IKT sama po sebi ne more narediti učenja zanimivejše-
ga, kakovostnejšega ali smiselnejšega. Tukaj igra ključno vlogo ustrezno
pedagoško-psihološko in didaktično-metodično podkovan učitelj, ki pozna
značilnosti in potrebe nadarjenih učencev na kognitivnem ter konativnem
področju. Ravno učiteljeva vloga pri načrtovanju in izvedbi bogatih ter in-
teraktivnih učnih okolij za zadovoljevanje potreb nadarjenih in nadarjenih
učencev je ključna pri doseganju dolgoročnih trajnostnih sprememb v šo-
lah. IKT tako nadarjenim učencem kot tudi študentom v času študijskega
usposabljanja omogoča neomejene možnosti prilagodljivega in hitrega do-
stopa ter širino in globino informacijskih površin, kakovostnejše pridobiva-
nje/selekcioniranje/vrednotenje vsebin za nadaljnjo produkcijo idej in za ra-
zvoj inovativnih izdelkov.
Literatura
Brečko, Barbara Neža, in Vasja Vehovar. 2008. Informacijsko-komunikacijska teh-
nologija pri poučevanju in učenju v slovenskih šolah. Ljubljana: Pedagoški
inštitut.
Brookfield, Stephen. 2005. Power of Critical Theory for Adult Learning and Tea-
ching. Maidenhead: McGraw-Hill Education.
Buchberger, Friedrich, Bártolo Paiva Campos, D. Kallos in J. Stephenson, ur.
2001. Zelena knjiga o izobraževanju učiteljev v Evropi: kakovostno izobraže-
vanje učiteljev za kakovost v vzgoji, izobraževanju in usposabljanju. Ljublja-
na: Ministrstvo za šolstvo in šport.
109