Page 115 - Čotar Konrad, Sonja, Štemberger, Tina. Ur. 2018. Strokovne podlage za didaktično uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in priporočila za opremljenost šol. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 115
Uporaba IKT pri didaktiki drugih in/ali tujih jezikov

tudi vmesno in/ali končno preverjanje znanja. Sporazumevanje med sodelu-
jočimi, učiteljem in učenci, poteka v za to namenjenem prostoru na strežniku,
npr. forumu, preko videokonference ali elektronske pošte.

Primer dobre prakse
V študijskem letu 2017/2018 so študenti študijskega programa Italijanistike
– pedagoškega študija na UP FHŠ v okviru predmetov Didaktika italijanske-
ga jezika (2. stopnja) v prvem semestru ter Vrednotenje in samovrednotenje
znanja v drugem semestru izvajali dejavnosti v okviru projekta Inovativne in
prožne oblike poučevanja in učenja v pedagoških študijskih programih, ki
ga izvaja UP. Dejavnosti je pripravila nosilka in izvajalka predmetov, dr. Anja
Zorman. V prvem semestru je v projektu sodelovalo 6 študentov, v drugem
semestru 7.

Študenti so se v prvem delu dejavnosti seznanili z orodji za delo z IKT, pred-
vsem internetnimi prosto dostopnimi aplikacijami, kot sta Hotpotatoes in Ka-
hhot. Z ostalim delom z multimedijskim računalnikom, predvsem z interak-
tivno tablo, so se seznanili v času pedagoške prakse, saj UP FHŠ ne razpolaga
z interaktivno tablo in obstoječa računalniška oprema, tako strojna kot pro-
gramska, ne zmore podpreti dela z njo. Prav tako ne zmore podpreti dela z
aplikacijami, s katerimi so se študenti seznanili – v ta namen so študenti in
izvajalka prinesli lastne računalnike oz. tablice, kar je pokazalo na prvo oviro
pri delu oz. samem načrtovanju dejavnosti s pomočjo IKT v razredu.

V drugem delu dejavnosti je izvajalka pripravila dejavnosti s pomočjo
omenjenih aplikacij. Študenti so dejavnosti izvedli in jo v diskusiji ter nato
še samostojno ovrednotili, predvsem z vidika učenja oz. pridobivanja nove-
ga znanja in informacij. V nadaljevanju so študenti pripravili lastne dejav-
nosti in jih medsebojno izvedli, da bi jih lažje ovrednotili. Tokrat je bil cilj
ovrednotenja didaktična izvedba: navodila, vsebinska razporeditev, splošni
izgled dejavnosti. Po izmenjavi mnenj so študenti lastne dejavnosti ustrezno
popravili oz. jih prilagodili.

V tretjem delu so se koraki seznanjanje – izvajanje – vsebinska evalvacija
izvedbe – oblikovanje dejavnosti – didaktična evalvacija dejavnosti – popra-
va oz. prilagajanje ponovili na področju vrednotenja znanja, in sicer ločeno
za naloge objektivnega tipa in naloge odprtega tipa. V četrtem delu sta po-
tekala analiza postopka vrednotenja s pomočjo IKT v razredu in na daljavo
ter ocenjevanje obeh tipov nalog ob izvedbi preko IKT.

Kot primer dobre prakse navajamo pripravo križanke ali naloge povezova-
nja (angl. matching) s pomočjo prosto dostopne spletne aplikacije Hotpota-
toes. Priprava križanke ali naloge povezovanja je temeljila na vsebini poglavja
iz obvezne literature pri predmetu Didaktika italijanskega jezika (2. stopnja)

113
   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120