Page 115 - Čotar Konrad, Sonja, Štemberger, Tina. Ur. 2018. Strokovne podlage za didaktično uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in priporočila za opremljenost šol. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 115
Uporaba IKT pri didaktiki drugih in/ali tujih jezikov
tudi vmesno in/ali končno preverjanje znanja. Sporazumevanje med sodelu-
jočimi, učiteljem in učenci, poteka v za to namenjenem prostoru na strežniku,
npr. forumu, preko videokonference ali elektronske pošte.
Primer dobre prakse
V študijskem letu 2017/2018 so študenti študijskega programa Italijanistike
– pedagoškega študija na UP FHŠ v okviru predmetov Didaktika italijanske-
ga jezika (2. stopnja) v prvem semestru ter Vrednotenje in samovrednotenje
znanja v drugem semestru izvajali dejavnosti v okviru projekta Inovativne in
prožne oblike poučevanja in učenja v pedagoških študijskih programih, ki
ga izvaja UP. Dejavnosti je pripravila nosilka in izvajalka predmetov, dr. Anja
Zorman. V prvem semestru je v projektu sodelovalo 6 študentov, v drugem
semestru 7.
Študenti so se v prvem delu dejavnosti seznanili z orodji za delo z IKT, pred-
vsem internetnimi prosto dostopnimi aplikacijami, kot sta Hotpotatoes in Ka-
hhot. Z ostalim delom z multimedijskim računalnikom, predvsem z interak-
tivno tablo, so se seznanili v času pedagoške prakse, saj UP FHŠ ne razpolaga
z interaktivno tablo in obstoječa računalniška oprema, tako strojna kot pro-
gramska, ne zmore podpreti dela z njo. Prav tako ne zmore podpreti dela z
aplikacijami, s katerimi so se študenti seznanili – v ta namen so študenti in
izvajalka prinesli lastne računalnike oz. tablice, kar je pokazalo na prvo oviro
pri delu oz. samem načrtovanju dejavnosti s pomočjo IKT v razredu.
V drugem delu dejavnosti je izvajalka pripravila dejavnosti s pomočjo
omenjenih aplikacij. Študenti so dejavnosti izvedli in jo v diskusiji ter nato
še samostojno ovrednotili, predvsem z vidika učenja oz. pridobivanja nove-
ga znanja in informacij. V nadaljevanju so študenti pripravili lastne dejav-
nosti in jih medsebojno izvedli, da bi jih lažje ovrednotili. Tokrat je bil cilj
ovrednotenja didaktična izvedba: navodila, vsebinska razporeditev, splošni
izgled dejavnosti. Po izmenjavi mnenj so študenti lastne dejavnosti ustrezno
popravili oz. jih prilagodili.
V tretjem delu so se koraki seznanjanje – izvajanje – vsebinska evalvacija
izvedbe – oblikovanje dejavnosti – didaktična evalvacija dejavnosti – popra-
va oz. prilagajanje ponovili na področju vrednotenja znanja, in sicer ločeno
za naloge objektivnega tipa in naloge odprtega tipa. V četrtem delu sta po-
tekala analiza postopka vrednotenja s pomočjo IKT v razredu in na daljavo
ter ocenjevanje obeh tipov nalog ob izvedbi preko IKT.
Kot primer dobre prakse navajamo pripravo križanke ali naloge povezova-
nja (angl. matching) s pomočjo prosto dostopne spletne aplikacije Hotpota-
toes. Priprava križanke ali naloge povezovanja je temeljila na vsebini poglavja
iz obvezne literature pri predmetu Didaktika italijanskega jezika (2. stopnja)
113
tudi vmesno in/ali končno preverjanje znanja. Sporazumevanje med sodelu-
jočimi, učiteljem in učenci, poteka v za to namenjenem prostoru na strežniku,
npr. forumu, preko videokonference ali elektronske pošte.
Primer dobre prakse
V študijskem letu 2017/2018 so študenti študijskega programa Italijanistike
– pedagoškega študija na UP FHŠ v okviru predmetov Didaktika italijanske-
ga jezika (2. stopnja) v prvem semestru ter Vrednotenje in samovrednotenje
znanja v drugem semestru izvajali dejavnosti v okviru projekta Inovativne in
prožne oblike poučevanja in učenja v pedagoških študijskih programih, ki
ga izvaja UP. Dejavnosti je pripravila nosilka in izvajalka predmetov, dr. Anja
Zorman. V prvem semestru je v projektu sodelovalo 6 študentov, v drugem
semestru 7.
Študenti so se v prvem delu dejavnosti seznanili z orodji za delo z IKT, pred-
vsem internetnimi prosto dostopnimi aplikacijami, kot sta Hotpotatoes in Ka-
hhot. Z ostalim delom z multimedijskim računalnikom, predvsem z interak-
tivno tablo, so se seznanili v času pedagoške prakse, saj UP FHŠ ne razpolaga
z interaktivno tablo in obstoječa računalniška oprema, tako strojna kot pro-
gramska, ne zmore podpreti dela z njo. Prav tako ne zmore podpreti dela z
aplikacijami, s katerimi so se študenti seznanili – v ta namen so študenti in
izvajalka prinesli lastne računalnike oz. tablice, kar je pokazalo na prvo oviro
pri delu oz. samem načrtovanju dejavnosti s pomočjo IKT v razredu.
V drugem delu dejavnosti je izvajalka pripravila dejavnosti s pomočjo
omenjenih aplikacij. Študenti so dejavnosti izvedli in jo v diskusiji ter nato
še samostojno ovrednotili, predvsem z vidika učenja oz. pridobivanja nove-
ga znanja in informacij. V nadaljevanju so študenti pripravili lastne dejav-
nosti in jih medsebojno izvedli, da bi jih lažje ovrednotili. Tokrat je bil cilj
ovrednotenja didaktična izvedba: navodila, vsebinska razporeditev, splošni
izgled dejavnosti. Po izmenjavi mnenj so študenti lastne dejavnosti ustrezno
popravili oz. jih prilagodili.
V tretjem delu so se koraki seznanjanje – izvajanje – vsebinska evalvacija
izvedbe – oblikovanje dejavnosti – didaktična evalvacija dejavnosti – popra-
va oz. prilagajanje ponovili na področju vrednotenja znanja, in sicer ločeno
za naloge objektivnega tipa in naloge odprtega tipa. V četrtem delu sta po-
tekala analiza postopka vrednotenja s pomočjo IKT v razredu in na daljavo
ter ocenjevanje obeh tipov nalog ob izvedbi preko IKT.
Kot primer dobre prakse navajamo pripravo križanke ali naloge povezova-
nja (angl. matching) s pomočjo prosto dostopne spletne aplikacije Hotpota-
toes. Priprava križanke ali naloge povezovanja je temeljila na vsebini poglavja
iz obvezne literature pri predmetu Didaktika italijanskega jezika (2. stopnja)
113