Page 51 - Čotar Konrad, Sonja, Štemberger, Tina. Ur. 2018. Strokovne podlage za didaktično uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in priporočila za opremljenost šol. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 51
Videokonferenčni sistemi

Uravnoteženost. Vsekakor je treba presoditi, kakšna oblika povezovanja na
daljavo je starosti in razvojni stopnji otrok primerna, in se prilagoditi njihovim
zmožnostim.

Horizontalna povezanost. Videokonferenčno povezovanje je v tem pogledu
lahko lepa priložnost za vključevanje več različnih področij, bodisi v okviru
ene povezave ali pa v okviru niza povezav, v katerih se lahko spoznava različ-
ne prvine kulturnega okolja tistih, s katerimi se vzpostavlja stik.

Sodelovanje s starši in okoljem. Mimo formalnega povezovanja ustanove s
starši kot uporabniki so starši pogosto zelo zanimivi z vidika vsebin, ki jih v
delo vključujejo vzgojitelji. V primerih, ko starši ne morejo priti na obisk v vr-
tec, lahko gostujejo preko videokonference, se na ta način oglasijo, ko so kje
v tujini ali pa za sodelovanje z vrtcem animirajo prijatelje in sorodnike, ki so
lahko za otroke zanimivi sogovorniki ini jim imajo tudi kaj zanimivega poka-
zati.

Timsko načrtovanje in izvajanje predšolske vzgoje. Nekih posebnosti pri načr-
tovanju v tem smislu pri videopovezovanju ni, velja enako kot za vse druge
dejavnosti.

Razvojno-procesni pristop. V času, ko so otroci vsestransko izpostavljeni so-
dobnim tehnologijam je izjemnega pomena, da se seznanjajo s smiselnimi
in koristnimi načini rabe teh tehnologij, kar videopovezovanje vsekakor je, če
služi uresničevanju kurikularnih ciljev predvsem z vidika pridobivanja proce-
snih znanj.

Aktivno učenje. Za uresničevanje tega načela bi bilo treba zagotoviti, da so
otroci aktivni sogovorniki in da ni vzgojitelj mediator in prenašalec informa-
cij, učenci pa pasivni sprejemniki.

Uresničevanje didaktičnih načel
Učna aktivnost. Videopovezovanje lahko v smislu učne aktivnosti ustrezno
uporabimo, če so otroci primerno vključeni v interakcijo na daljavo. Idealno
bi bilo, če bi imel vsak možnost sam komunicirati s tistimi na drugi strani po-
vezave, kar pa je verjetno težko zagotoviti. Tako jih je pač okoliščinam primer-
no treba vključevati v razpravo, usmerjati njihovo pozornost pri opazovanju,
poslušanju itn. in jih spodbujati k razmišljanju in spraševanju.

Enotnost nazornega in pojmovnega. Tu pride videopovezovanje še kako prav,
ko otroci nimajo možnosti neposrednega opazovanja, jim ga pa lahko s po-
močjo videopovezave omogoči nekdo, ki je na mestu, kjer je določen po-
jav ali proces mogoče videti in je tako lahko za otroke medij, preko katerega

49
   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56