Page 39 - Gošnik, Dušan. 2019. Management temeljnih procesov: instrumentalni in interesni vpliv na uspešnost podjetij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 39
Podjetje, management in temeljni procesi 39

Prav tako na primerno celovit način povezuje procese, management
in razvoj strategij poslovnega procesa, s poudarkom na koristih za kupca.

To posledično v vsaki organizaciji zahteva ne samo poznavanja načel
in obvladovanja splošnega managementa, temveč predvsem obvladovanje
managementa poslovnih procesov s poudarkom na temeljnih procesih,
kar obravnavamo v nadaljevanju.

Poslovni procesi

V raziskavi je osrednje področje preučevanja management temeljnih pro-
cesov. Zato v nadaljevanju podajamo opredelitve poslovnih procesov, nji-
hovo posebno vrsto – temeljne procese in njihov management, t. i. mana-
gement temeljnih procesov. Na podlagi preučevanja literature in virov za
zadnjih trideset let podajamo osnovne definicije pojmov, vezanih na ma-
nagement temeljnih procesov, predstavljamo njegove razsežnosti v pove-
zavi s poslovanjem podjetij ter izpostavljamo posebnosti managementa
poslovnih procesov v MSP, saj smo se v empiričnem delu raziskave omeji-
li na to populacijo podjetij.

Opredelitev poslovnih procesov

Vsako dogajanje je v času ima svojo postopnost in je proces. Proces je »ce-
lota del, delovanja za dosego kakega cilja« (SSKJ 2018). Procesi so di-
namični vidik urejenosti organizacije, ki ustvarjajo korist za odjemalca
(Ivanko 1990; Hammer 1996, 10–11; Ivanko 1999, 134; Biloslavo 2006,
328; Bavec in Manzin 2012, 46). Poleg struktur in pravil so eden izmed
osnovnih gradnikov urejenosti organizacije (Gibson, Ivancevich in Don-
nelly 2000; Kaplan in Norton 1996 v Bavec in Manzin 2012, 48; Biloslavo
2006, 328). V raziskavi se osredotočamo na poslovni vidik delovanja orga-
nizacij, zato nas v zvezi s tem zanimajo poslovni procesi.

V svetovni literaturi obstaja več različnih pojmovanj in razvrščanj v
zvezi s poslovnimi procesi (angl. Business Process). Po Strnadlu (2016, 67)
in drugih avtorjih (Shulte idr. 2015, 36) je poslovni proces »celovit, di-
namično koordiniran skupek aktivnosti ali logično povezanih nalog, ki
jih moramo izvesti, da bi razvili vrednost za kupca ali dosegli druge stra-
teške cilje organizacije«. Poslovni proces je skupek aktivnosti, ki iz ene-
ga ali več vrst vložkov (virov, angl. inputov) ustvarja izložke, ki predstav­
ljajo vrednost za kupca (Sikdar in Payyazhi 2014, 971). Poslovni proces po
drugih avtorjih lahko opredelimo kot celovit in dinamično koordiniran
niz povezanih aktivnosti, od nabavnega do prodajnega trga, ki so namen-
jene za ustrezno preskrbo odjemalcev in omogočajo poslovanje organiza-
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44