Page 57 - Gošnik, Dušan. 2019. Management temeljnih procesov: instrumentalni in interesni vpliv na uspešnost podjetij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 57
Uspešnost podjetja in mangement temeljnih procesov 57
sledimo doseganju ciljev in kako nam doseženi rezultati izboljšanih pro-
cesov služijo za nenehni napredek ter zagotavljanje uspešnosti podjetja.
Tudi Trkman s soavtorji ugotavlja, da je za uvajanje sprememb v proce-
se in uspešnost podjetja ključno vključevanje zaposlenih s poudarkom na
koristih za kupca (Trkman 2010, 125; Trkman idr. 2015, 250).
Povzetek poglavja in ugotovitve dosedanjih raziskav na tem področju
Uspešnost podjetja razumemo in definiramo na različne načine. Za pra-
vilno interpretacijo je treba hkrati gledati več različnih kazalnikov us-
pešnosti podjetja, saj posamezni kazalnik lahko kaže izkrivljeno sliko o
uspešnosti podjetja. Zunanje okolje lahko razumemo kot celoto sil, ki ob-
daja podjetje in potencialno vpliva na način njegovega delovanja ter nje-
gov dostop do virov. Pri preučevanju vplivov sprememb v zunanjem okolju
na uspešnost podjetja je treba zajeti več vidikov: vidike kupca, konkuren-
tov, tehnologije in dobaviteljev. Spremembe v okolju spodbujajo podjetja,
da prilagajajo obstoječe strategije in razvijejo nove ter tako dosežejo cilje.
Bolj ko poznamo, kako posamezna sprememba v okolju vpliva na uspeš-
nost, laže za podjetje izberemo primerno strategijo.
Lau idr. (2016) ter drugi so ugotovili, da na uspeh podjetja vpliva več
vidikov. Izpostavili so vidike kupca, konkurentov, tehnologije in doba-
viteljev (Jaworski in Kohli 1993, 53; Danneels in Sethi 2003, 3; Strecker
2009, 64).
Z vidika sprememb v zunanjem okolju Heikkila idr. (2016, 337) ter
drugi avtorji (Trkman idr. 2015, 250; Margherita 2014, 642; Kabale in
Kituyi 2015, 80; Lau idr. 2016, 233) potrjujejo, da je upoštevanje vidika
kupcev eden izmed ključnih dejavnikov uspešnosti podjetja. Trkman idr.
(2015, 250–66) ugotavljajo, da je spremljanje in odzivanje na konkuren-
te v panogi potrebno, a hkrati ne zadostno za uspešno poslovanje, zato je
ta vidik kakor tudi vidik konkurentov smiselno vključiti v preučevanje
vpliva na uspešnost podjetja. Strecker (2009, 79) ugotavlja, da se podje-
tja na konkurenco v enaki panogi odzivajo podobno. Lau idr. (2016, 231)
ugotavljajo, da moramo za konkurenčnost na trgu tudi s svojimi temelj-
nimi procesi tekmovati s konkurenco (Stonehouse in Pemberton 2005,
250; Stonehouse, Pemberton in Barber 2001, 115; Stonehouse in Snow-
don 2007, 256). Z osredotočanjem na konkurenčnejše procese v primer-
javi z našimi obstoječimi procesi in s konkurenco bo podjetje lahko traj-
no obdržalo prednost v stroških, času, produktivnosti, izdelkih/storitvah
(Benner in Tushman 2003, 238 v Lau idr. 2016, 231).
N. Strecker (2009, 64) ugotavlja, da so tehnološke spremembe eden
izmed glavnih iniciatorjev sprememb v današnjem poslovnem okolju in
sledimo doseganju ciljev in kako nam doseženi rezultati izboljšanih pro-
cesov služijo za nenehni napredek ter zagotavljanje uspešnosti podjetja.
Tudi Trkman s soavtorji ugotavlja, da je za uvajanje sprememb v proce-
se in uspešnost podjetja ključno vključevanje zaposlenih s poudarkom na
koristih za kupca (Trkman 2010, 125; Trkman idr. 2015, 250).
Povzetek poglavja in ugotovitve dosedanjih raziskav na tem področju
Uspešnost podjetja razumemo in definiramo na različne načine. Za pra-
vilno interpretacijo je treba hkrati gledati več različnih kazalnikov us-
pešnosti podjetja, saj posamezni kazalnik lahko kaže izkrivljeno sliko o
uspešnosti podjetja. Zunanje okolje lahko razumemo kot celoto sil, ki ob-
daja podjetje in potencialno vpliva na način njegovega delovanja ter nje-
gov dostop do virov. Pri preučevanju vplivov sprememb v zunanjem okolju
na uspešnost podjetja je treba zajeti več vidikov: vidike kupca, konkuren-
tov, tehnologije in dobaviteljev. Spremembe v okolju spodbujajo podjetja,
da prilagajajo obstoječe strategije in razvijejo nove ter tako dosežejo cilje.
Bolj ko poznamo, kako posamezna sprememba v okolju vpliva na uspeš-
nost, laže za podjetje izberemo primerno strategijo.
Lau idr. (2016) ter drugi so ugotovili, da na uspeh podjetja vpliva več
vidikov. Izpostavili so vidike kupca, konkurentov, tehnologije in doba-
viteljev (Jaworski in Kohli 1993, 53; Danneels in Sethi 2003, 3; Strecker
2009, 64).
Z vidika sprememb v zunanjem okolju Heikkila idr. (2016, 337) ter
drugi avtorji (Trkman idr. 2015, 250; Margherita 2014, 642; Kabale in
Kituyi 2015, 80; Lau idr. 2016, 233) potrjujejo, da je upoštevanje vidika
kupcev eden izmed ključnih dejavnikov uspešnosti podjetja. Trkman idr.
(2015, 250–66) ugotavljajo, da je spremljanje in odzivanje na konkuren-
te v panogi potrebno, a hkrati ne zadostno za uspešno poslovanje, zato je
ta vidik kakor tudi vidik konkurentov smiselno vključiti v preučevanje
vpliva na uspešnost podjetja. Strecker (2009, 79) ugotavlja, da se podje-
tja na konkurenco v enaki panogi odzivajo podobno. Lau idr. (2016, 231)
ugotavljajo, da moramo za konkurenčnost na trgu tudi s svojimi temelj-
nimi procesi tekmovati s konkurenco (Stonehouse in Pemberton 2005,
250; Stonehouse, Pemberton in Barber 2001, 115; Stonehouse in Snow-
don 2007, 256). Z osredotočanjem na konkurenčnejše procese v primer-
javi z našimi obstoječimi procesi in s konkurenco bo podjetje lahko traj-
no obdržalo prednost v stroških, času, produktivnosti, izdelkih/storitvah
(Benner in Tushman 2003, 238 v Lau idr. 2016, 231).
N. Strecker (2009, 64) ugotavlja, da so tehnološke spremembe eden
izmed glavnih iniciatorjev sprememb v današnjem poslovnem okolju in