Page 67 - Gošnik, Dušan. 2019. Management temeljnih procesov: instrumentalni in interesni vpliv na uspešnost podjetij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 67
Teoretični model, hipoteze in merski instrument 67

Hipoteza 2 in merski instrument
Glede na spoznanja avtorjev v poglavju pred tem lahko rečemo, da pove-
zovanje in urejanje kot dejavnosti managementa temeljnih procesov vpli-
vata na uspešnost podjetja. V našem modelu (slika 1) povezavo opredelju-
jemo v hipotezi 2.

Hipoteza 2: Povezovanje (interesni vidik) kot dejavnost managemen-
ta temeljnih procesov ima v primerjavi z urejanjem (instrumentalni vidik)
večji vpliv na uspešnost podjetja.

V sklopu potrjevanja hipoteze 2 v empiričnem delu raziskujemo: (1)
ali obstajajo statistično značilne povezave med povezovanjem in ureja-
njem kot dejavnostma managementa temeljnih procesov; (2) ali hipote-
za 3 velja; (3) na katere kazalnike uspešnosti podjetja obstaja statistično
značilen vpliv (ROA, ROE, EVA, BON); (4) kaj (katera trditev) v okviru
urejanja in povezovanja ima največji vpliv na uspešnost podjetja; (5) kako
močne so te povezave (šibke, močne); (6) kakšna je smer povezav (pozitiv-
na, negativna).

Povezovanje in urejanje kot dejavnost managementa temeljnih procesov
Za dejavnik »management temeljnih procesov« razvijamo sklop trditev,
ki se nanaša na interesne in instrumentalne vidike dejavnosti managemen-
ta temeljnih procesov (povezovanje, urejanje). Trditve smo razvili na podla-
gi preučevanja literature in virov v predhodnih poglavjih teoretičnega dela.

Področje »povezovanje« v okviru dejavnika »management temelj-
nih procesov« smo zajeli z naslednjimi trditvami:
– Spremembe temeljnega procesa razvijamo s pomočjo povezova-

nja udeležencev (dobaviteljev, zaposlenih, kupcev).
– Udeležence (dobavitelje, zaposlene, kupce) pri spremembah te-

meljnega procesa povezujemo s pomočjo projektnega načina
dela.
– Pri spremembah temeljnega procesa smo udeleženci povezani na
način, ki nam omogoča ustvarjanje čim večje vrednosti izdelkov/
storitev za kupca.
– Udeleženci (dobavitelji, zaposleni, kupci) smo povezani na na-
čin, ki nam omogoča hitro komuniciranje in odzivanje na spre-
membe.
Področje »urejanje« v okviru dejavnika »management temeljnih
procesov« smo zajeli z naslednjimi trditvami:
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72