Page 138 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik I (2005), številki 1-2, ISSN 1408-8363
P. 138
RAZPRAVE, [TUDIJE

sovim trpljenjem« (Moltmann, 1980:37). Da razumemo Kristusovo
trpljenje, ga moram­ o razumeti kot trpljenje Boga, ki se zavzema za
nas, ki se v svoji kenotični naravi samoomejuje. Moltmann poudarja,
da gre pri Bogu za aktivno trpljenje, za prostovoljno odprtost za­
vzemajoče se ljubezni in sotrpljenja. To pomeni pravzaprav preki­
pevanje božjega bitja. In samo tako je Bog trpljiv. Moltmann trdi,
da teologija božjega trp­ljenja in kenoze sloni na temeljnem stavku
Svetega pisma: »Bog je ljubezen« (1 Jn 4,16). Iz tega spoznanja razvija
naslednje teze: 1. Ljubezen je samopodaritev ali samopriobčenje
(Selbstmitteilung). 2. Vsako samopriobčenje predpostavja sposob­
nost samorazlikovanja (Selbstunterscheidung). 3. Ko se Bog odpre
(ent-schliesst) za samo­priobčenje, omeji svoje lastno bistvo (Wesen).
Amor extasim facit (Dionizij Areopagita). 4. Bog je ljubezen, to
moramo razumeti trinit­ arično. Notranja trinitarična ljubezen je
ljubezen med enakimi. To je nujna ljubezen. 5. S stvarjenjem sveta, ki
ni Bog, a pripada Bogu, pa se začne samoponižanje Boga (Selbster­
nied­rigung).

Sin razodeva Sveto Trojico in ta je navzoča v Jezusovi zgodovini.
»Nova zaveza govori o Bogu tako, da govori o odnosih med Očetom,
Sinom in Svetim Duhom, ki so odprti svetu« (Moltmann, 1980:80).
Iz raznih »etap« zgodovine božjega Sina se razodevajo različni vidiki
in oblike notranjih trinitaričnih odnosov. Ker so izrečni trinitarični
obrazci v Novi zavezi izrecno krstni obrazci (Mt 28,19), je teologija
Svete Trojice tesno povezana s teologijo krsta. Po krstu je namreč
človek privzet v notranje življenje Svete Trojice. V krstu se soočimo z
božjo Trojico kot v prihodnost odprto, eshatološko zgodovino Boga.
»Enota« Očeta, Sina in Svetega Duha torej ni zaprta, ampak odprta
enota, in sicer za zedinjenje z verujočimi, s človeštvom in celotnim
stvarstvom (prim. Moltmann, 1980:106). Eshatološka prihodnost,
ko bo Bog »vse v vsem« (1 Kor 15,22.23), bo tudi notranji trinitarični
dogodek, ki se bo izražal takole: Oče podvrže vse Sinu, ta preda
spopolnjeno kraljestvo Očetu, Sin pa se končno sam podvrže Očetu
(prim. Moltmann, 1980:109).

V delu Trinität und Reich Gottes govori Moltmann tudi o »skrivnosti
Trojice«, in to predvsem o njeni enosti. Ko zavrne nekatere pristope k
temu vprašanju, postavi svoje izhodišče in tezo: Izhajati moramo iz

136
   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143