Page 164 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik I (2005), številki 1-2, ISSN 1408-8363
P. 164
RAZPRAVE, [TUDIJE

pridobitev. Kakor namreč ortopraksija nujno izhaja iz resnične orto­
doksije, ne sme pa dobiti primata, ker bi s tem spodrezala svoje lastne
korenine, je tudi (dialektično-)teološka kritika politične religije in
»političnih funkcij« cerkve v osnovi ne le upravičena, ampak tudi
nepogrešljiva, le da ne more sama biti merilo in zato ni tisto, s čimer
naj bi začeli, kot predlaga Moltmann. Ali drugače: Če je metodo
politične teologije opredelil kot dialektično v smislu, da se »v luči
osvobajajočega evangelija … praksa in teorija vzajemno korigirata«
(Moltmann, 1984:9), bi morali ta osvobajajoči evangelij razumeti kot
sporočilo, ki osvobaja za pripadnost Kristusu in podrejenost Bogu.

LITERATURA, VIRI
Moltmann, Jürgen (1972/1974): The Crucified God. London: SCM Press Ltd.

(1974). – Nemški izvirnik: Der gekreuzigte Gott. München: Christian Kaiser
Verlag (1972).
Moltmann, Jürgen (1984): Politische Theologie – Politische Ethik. München-
Mainz: Kaiser/Grünewald.
Moltmann, Jürgen (1997): Gott im Projekt der modernen Welt. Gütersloh: Chr.
Keiser/Gütersloher Verlagshaus.
Volf, Miroslav (1996): Exclusion and Embrace. Nashville: Abingdon Press.

162
   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169