Page 103 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik VI (2010), številki 11-12, ISSN 1408-8363
P. 103
KRISTINA KLEMEN^I^
njen ali privilegiran v odnosu do Trubarja. Ponazoritev povedanega
je najti v drugem verzu:
»Leta je petkrat po tri darovalec prej maše bil Luter,
v strahu resnico gojil, vsekdar je ljubil boga:
leta si petkrat po tri darovalec prej maše bil, Trubar,
v strahu resnico gojil, vsekdar si ljubil boga.«
Ker se analiza besedila opira na Sovretov prevod Trostovih verzov,
ki so izvirno napisana v latinščini, vprašanje pisanja besede BOG
z malo začetnico ostaja brez odgovora. Iz istega razloga pa bi bila
nezanesljiva tudi podrobnejša analiza uporabljenih retoričnih sred
stev.
Da sta oba protestantska voditelja pred svojim verskim spre
obrnjenjem 15 let delovala kot katoliška duhovnika, je avtor izrazil
na duhovit način, ki zahteva premislek:
»Leta je petkrat po tri darovalec prej maše bil Luter […]
leta si petkrat po tri darovalec prej maše bil, Trubar […]«
Podobno figuro je uporabil tudi pri navajanju časa, v katerem sta
razširjala evangelij:
»Kadar opustil je mašo, prebil v evangelija službi
on je, bukve pišoč, eno pod trideset let:
kadar opustil si mašo, prebil v evangeljski si službi
ti novembrov, pišoč štiriinštirideset.«
O duhovnem spreobrnjenju reformatorjev in njunem prevzemu
versko-voditeljskih vlog, s hkratnim poudarkom na Trubarjevi slo
venski pripadnosti, je spregovoril z verzi:
»Sum se je zbudil globok obema možema do maše,
eden ko drugi zato mašo opustil je koj.
NEMCE on svoje ravnal poslej po svetem je pismu,
zdržema kazal v njem vere jim pravi pomen:
SLOVENCE ti svoje ravnal poslej po svetem si pismu,
zdržema kazal v njem vere jim pravi pomen.«
Temeljna načela protestantske vere so zaobjeta v naslednji kitici:
103
njen ali privilegiran v odnosu do Trubarja. Ponazoritev povedanega
je najti v drugem verzu:
»Leta je petkrat po tri darovalec prej maše bil Luter,
v strahu resnico gojil, vsekdar je ljubil boga:
leta si petkrat po tri darovalec prej maše bil, Trubar,
v strahu resnico gojil, vsekdar si ljubil boga.«
Ker se analiza besedila opira na Sovretov prevod Trostovih verzov,
ki so izvirno napisana v latinščini, vprašanje pisanja besede BOG
z malo začetnico ostaja brez odgovora. Iz istega razloga pa bi bila
nezanesljiva tudi podrobnejša analiza uporabljenih retoričnih sred
stev.
Da sta oba protestantska voditelja pred svojim verskim spre
obrnjenjem 15 let delovala kot katoliška duhovnika, je avtor izrazil
na duhovit način, ki zahteva premislek:
»Leta je petkrat po tri darovalec prej maše bil Luter […]
leta si petkrat po tri darovalec prej maše bil, Trubar […]«
Podobno figuro je uporabil tudi pri navajanju časa, v katerem sta
razširjala evangelij:
»Kadar opustil je mašo, prebil v evangelija službi
on je, bukve pišoč, eno pod trideset let:
kadar opustil si mašo, prebil v evangeljski si službi
ti novembrov, pišoč štiriinštirideset.«
O duhovnem spreobrnjenju reformatorjev in njunem prevzemu
versko-voditeljskih vlog, s hkratnim poudarkom na Trubarjevi slo
venski pripadnosti, je spregovoril z verzi:
»Sum se je zbudil globok obema možema do maše,
eden ko drugi zato mašo opustil je koj.
NEMCE on svoje ravnal poslej po svetem je pismu,
zdržema kazal v njem vere jim pravi pomen:
SLOVENCE ti svoje ravnal poslej po svetem si pismu,
zdržema kazal v njem vere jim pravi pomen.«
Temeljna načela protestantske vere so zaobjeta v naslednji kitici:
103