Page 179 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik VI (2010), številki 11-12, ISSN 1408-8363
P. 179
CIRIL SOR^

Bistveno za Božjo ljubezen je, da se ljubeči umakne v dobro
ljubljenega. Tako Bog ponovi v deju stvarjenja na analogen način
to, kar se nahaja v Bogu samem od vedno.18  Greshake govori o
»trini­taričnem prostoru« stvarstva. Ta izraz pa ne spregovori le o
raz­sežnostih »prostora«, ampak tudi o zakonitostih, ki vladajo v
njem! To ni sebično zagrajen, prazen prostor, ampak nesebično
odprt in vabeč prostor, ki je ves prostor za drugega, je »omejen« z
ljubeznijo in namenjen srečanjem ljubezni. Pripravljati drugemu
prostor spada k bistvu ljubezni, ki je razpoznavno znamenje Stvar­
nika.19 

Takšen prostor, to intimno notranje prebivanje in popolno med­
sebojno prešinjanje oseb je izpovedano s pomočjo nauka o trinitarični
perihorezi. Z njo je izražena tista trinitarična enota, ki presega nauk o
osebah in njihovih odnosih: v moči njihove večne ljubezni eksistirajo
božje osebe tako intimno ena z drugo, ena za drugo in ena v drugi,
da vzpostavljajo v svoji edinstveni, neprimerljivi in popolni enoti
lastno bivanje. Znotrajtrinitarični odnosi in trinitarična perihoreza
so si komplementarni.«20  Moltmann zagotavlja, da »šele perihoretični
po­jem enosti je trinitarični pojem troedinosti«.21  Pravoslavni teolog
Ciobotea poudarja, da je trinitarično medsebojno prešinjanje (peri­
choresis) temeljni in najvišji arhetip občestvenega življenja, kjer
edinost in različnost prideta popolnoma in hkrati do izraza.22  To-­
rej: trinitarična perihoreza ohranja poti odprte, jih napravlja pre­
hodne, tako da je vsaka od treh oseb Trojice v polnosti »odprt
prostor« za drugi dve. Osebe vzpostavljajo prostor za druge tako, da
se umaknejo. Tako trinitarične Osebe niso samo »osebe«, ampak tudi
»prostor« za drugi dve. »Vsaka Oseba je v moči perihoreze naseljiva

18 Prim. E. Jüngel, Gottes ursprüngliches Anfangen als schöpferische Selbstbegrenzung, v: H.
Deuser u. a. (Hg.), Gottes Zukunft – Zukunft der Welt. Festschrift für Jürgen Moltmann,
Chr. Kaiser Verlag, München 1986, 268.

19 Prim. G. Greshake, Der dreieine Gott, Herder, Freiburg – Basel – Wien 1997, 232.
20 J. Moltmann, Die Einheit des dreieinigen Gottes, v: F Breuning, Trinität. Aktuelle

Perspektiven der Theologie. Herder (QD 101), Freiburg-Basel-Wien 1984, 108.
21 J. Moltmann, Die Einheit des dreieinigen Gottes, 109.
22 Prim. C. Sorč, »Fides christianorum in Trinitate consistit«, v: Rassegna di teologia 42

(2001) 847–865.

179
   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184