Page 185 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik VI (2010), številki 11-12, ISSN 1408-8363
P. 185
CIRIL SOR^

vse ustvaril s svojo Besedo, je zavrnjena zmota tistih, ki trdijo, da je
Bog vse ustvaril zato, ker to zahteva njegovo bistvo; s trditvijo pa, da
gre za izhajanje iz ljubezni, je pokazano, da Bog ni ničesar ustvaril iz
kakršnegakoli pomanjkanja ali iz zunanjega vzroka, temveč iz čiste
ljubezni in dobrote«.37 

Trinitarični cilj stvarstva
Cilj stvarstva ni unifikacija, napačno razumljena in izvrševana
globalizacija, temveč trinitarizacija, ki ne predstavlja razpada, poru­
šenja odnosov, ampak komplementarizacijo, sintezo v mnogov­ rst­
nosti. Tako se tudi stvarstvo ne bliža svoji dovršitvi in zedinjenju s
pomočjo brezdušne evolucije38 , temveč v moči trinitaričnih zako­
nitosti, ki jih je Bog položil vanj. Bog stvarnik in temelj vsega bivajo­
čega, vzdržuje v sebi, ki je Eden, izvirno razliko in mnoštvo, ki najde
v mnogovrstnosti stvarstva svoje »nadaljevanje« in »odslikavo«. Bog
ni le počelo edinosti stvarstva, temveč tudi njegove mnogovrstnosti;
ni le izvir in začetek homogenosti, temveč tudi njegove posebnosti
in različnosti. Tako prejema stvarstvo od trinitaričnega Boga svoje
edinstveno dostojanstvo, svojo brezpogojno vrednost in svojo brez­
pogojno možnost uveljavljanja.39  »Enota in mnoštvo pri stvarjenju
v enaki meri pomenita odsev božanstva in delež božanskega. Ni
božanska samo enota, tudi mnoštvo je nekaj praresničnega in ima svoj
notranji temelj v Bogu samem. Mnoštvo ni le razpad, ki bi nastopil
zunaj božanstva; mnoštvo ne nastane preprosto z nastopom ‚dijade‘
(dyas), z razcepom; ni učinek dualizma dveh nasprotujočih si sil,
ampak ustreza stvariteljski polnosti Boga, ki stoji nad mnoštvom
in enoto in oboje obsega.«40  Tukaj je torej temelj in izhodišče člo­
vekovega stvariteljskega delovanja. Krščanski program edinosti v

37 Tomaž Akvinski, Sth. I, 32, 1 ad 3. Prim. M. Kehl, Und Gott sah, dass es gut war,
241.

38 Prim. G. Franz, Im Haus des Lebens: Eine Theologie der Schöpfung. Friedrich Pustet
Verlag, Regensburg 2001, 228–233.

39 G. Greshake, Der dreieine Gott, 219 ss.
40 J. Ratzinger, Uvod v krščanstvo, 126.

185
   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190