Page 219 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik VI (2010), številki 11-12, ISSN 1408-8363
P. 219
CVETKA HED@ET TÓTH

Ko beremo Moltmannove misli, se sprašujemo, kako negovati in
ohranjati »spontane skupnosti«, tj. skupnosti od spodaj, od pomoči
revnim, bolnim, brezposelnim do najnovejših pobud ljudi za ohra­
njanje in varstvo okolja, da bi s kar najbolj prizemljenimi potrebami
narave in ljudi v prihodnje etizacija in politizacija presegali zdajšnjo
samovšečno in prestižno moč svetovnotržne metafizike.

Spontane skupnosti so po Moltmannu lahko vir resničnega boga­
stva življenja, ki sledi temu, da je svoboda bolj temeljna vrednota
kakor pa zdajšnje dirigirano potrošništvo s svojimi nepravimi, celo
navideznimi potrebami. Takšna polnost življenja je naša naloga v
prihodnje, skupaj z upanjem v socialno pravičnost. To pa konkretno
pomeni nalogo v širjenju socialne pravičnosti, prizadevanju za vzpo­
stavitev pravičnosti med ljudmi, med ubogimi in bogatimi, kajti: »Po
pravičnosti vpijejo ubogi najprej, ne po blaginji. S krivičnostjo, katero
dopuščamo, se izpridimo mi sami, tudi če živimo prijetno. Lakota
po pravici je sveta lakota, žeja po pravičnosti je sveta žeja.«69  Kot pro­
testantski teolog in krščansko naravnani človek Moltmann potrebo
po pravičnosti dojema, da je to »lakota in žeja Svetega Duha samega.
On naj nas napolni v vsej celoti.«70  Le kdo bi mu lahko oporekal?

Iz takšnega dojemanja pravičnosti lahko izhaja bivanje, ki nas
napolnjuje z vednostjo, da je življenje sámo »sijajno in veselje nad
bivanjem obstaja tukaj zastonj«.71  Zato velja ohranjati upanje v
takšno možnost življenja, in to najprej tu, na Zemlji, in ne onkraj, v
onstranstvu.

69 Prav tam, str. 12.
70 Prav tam.
71 Prav tam, str. 11.

219
   214   215   216   217   218   219   220   221   222   223   224