Page 220 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik VI (2010), številki 11-12, ISSN 1408-8363
P. 220
BILO JE POVEDANO

Jo‘e Rajhman
MELANCHTHON IN TRUBAR

Pojasnilo
V letošnjem poudarjenem oziranju k humanistu, filozofu in
teologu Philippu Melanchthonu (1497–1560) vsekakor kaže znova
prebrati pisanje dr. Jožeta Rajhmana o Melanchthonovih mislih in
Trubarjevem razmerju do njih. Zato ponatiskujemo poglavje Melanch­
thon in Loci theologici iz njegove monografije Trubarjeva Ena dolga pred-
guvor (Cankarjeva založba, Ljubljana 1986, 103–108), ki je izšla hkrati
z reprintom Trubarjevega predgovora.
Jože Rajhman (gl. Fanika Krajnc - Vrečko, Jože Rajhman, Stati inu
obstati 2007, 5-6, 232–235) v razpravljanju o Trubarjevem obsežnem
teološkem predgovoru h knjigi Ta pervi dejl tiga Noviga testamenta
(1557) ne obravnava vprašanja o Melanchthonu samo in šele v izbra­
nem poglavju, temveč ga ob stvarnem gradivu pretresa tako rekoč
v vsej knjigi. Med drugim ugotavlja (67 in 119, op. 144), da Trubar
omenja Melanchthona in njegovo knjigo Loci theologici samo na enem
mestu (str. eeb) in še tam posredno, brez naslova knjige in brez im-
ena pisca. Vendar so Trubarjeve besede na tej strani predgovora zelo
tehtna podlaga za presojo njegovega upoštevanja Melanchthona. Tru-
bar namreč piše o svojem stiku z Melanchthonovo knjigo: »Oli kadar
so meni ene dobre bukve v roke prišle, v katerih je en cilu lep, nucen
ino troštlivi navuk, kir je vzet iz S. Pisma, koku se ima moliti, du nas
htimu molenu pergane, inu zakaj se ima moliti, stoji. Zatu sem jest
ta isti navuk v leto Predguvor od besede do besede prepisal.« Rajh-
man še pojasni, kje v Melanchthonovi knjigi (leipziška izdaja 1557,
str. 465 sl.) je poglavje, o katerem Trubar pravi, da ga je dobes­ edno

220
   215   216   217   218   219   220   221   222   223   224   225