Page 56 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik VI (2010), številki 11-12, ISSN 1408-8363
P. 56
RAZPRAVE, [TUDIJE

Božji časti dokonjati. Inu aku ima gdu v tu kaj govoriti, ta je per redi
sturi, ali potle molči inu si ništer naprej nevzami, de bi hotil v tem
kakovo zmoto delati. Inu Bug daj nyma svoj žegen.

Kadar pak novi Zakoniki v Cerkov h poroki prideo inu pred Altar
stopio, ima Predigar pred Altarjem nym le-te štuke od S. Zakona
naprej brati inu le-taku reči.

Vy lubeznivi v Cristusu, le-ti novi Zakoniki so le-ssem noter prišli,
zimenom N. inu N. inu hote v Božjim imeni svojo Zakonsko oblubo,
pred to karsčansko Cerkovjo pustiti poterditi inu ta žegen Božje
bessede prejeti. Natu de ony le-ta sveti stan z nezastopnostjo Božje
bessede, kakor ti neverni, nezačneo, taku imajo ony nar poprej iz S.
Pisma merkati, koku je S. Zakon od Buga gori postavlen.

DA 1585 nato sledi WCR 1553, CO 1564 in MA 1575 vse do konca
razlage svetopisemskih navedkov o poroki. Vsa besedila poznajo tudi
prvo molitev po obredu poroke, CO 1564, 496s, pa še dodatni pred­
govor/pridigo o zakonu – »Ena druga predguvor oli kratka pridiga
od tiga zakona. Ta se ima, kadar sta dva nova zakonika oznanila inu
izprašala, če hočta vkupe v ta stan s. zakona stopyti, taku od tiga
prydigaria v ti cerqvi govoriti«.

V DA 1585 nato sledi »Ena kračiši gmajn molitou« (Krajša skupna
molitev), v kateri se poleg zaščite pred papeško zmoto in stalno
nevarnostjo Turkov prosi tudi za »vse bolnike, ietnike inu za vse,
kateri so v nadlugah, v izkušnavah, v preganenju…« zaradi Kristuso­
vega imena in spoznanja ter za »vse vduve, sirote inu nosseče žene, ki
naj jih (Bog) tolaži s Sv. Duhom, da bodo do konca obstali v pravi veri
in dočakali (Božje) pomoči in odrešitve. DA 1585 namreč ne pozna
posebnega poglavja »O obiskovanju in obhajanju bolnih«, kot ga
poznata WCR 1553, 175ss, »Von besuochung vnd Communion der
Krancken«, in CO 1564, 500ss, »Koku se imaio bolniki obyskati inu
troštati«. CO 1564 podrobno našteva številne primere in navodila,
kako ravnati z raznimi bolniki in zaporniki glede nauka, tolažbe,
obhajila in pridige.

56
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61