Page 85 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik VI (2010), številki 11-12, ISSN 1408-8363
P. 85
KRISTINA KLEMEN^I^

apostola Pavla. Na začetku tega dela govori o bistvu in pomenu prave,
evangelijske vere ter o nalogah in poslanstvu evangelijskega pri­digarja,
v nadaljevanju se posveča vprašanju smrti, v tretjem, zak­ ljučnem delu
pa obširno in izčrpno spregovori o življenju, delu in smrti Primoža
Trubarja. Posveča se razlagi nalog, ki jih je apostol Pavel dal svojemu
učencu Timoteju20:

»Ampak ti bodi povsod treiziv, terpi, sturi dellu eniga evangeliskiga
predigaria, opravi tvoio službo prov popolnoma. Zakai iest bom vže offran
inu ta čas moiga ločitka ie vže pred rokami. Iest sim enu dobru voiskovanie
voiskoval, iest sim vero ohranil. Naprei vže ie meni perložena krona te pravice,
katero bo meni Gospud na uni dan, ta pravični rihtar, dal. Nikar pak le meni,
temuč tudi vsem tem, kateri neigovu prikazanie za lubu imaio.«21 

Navedene besede se v sodobnem prevodu Svetega pisma glasijo: »Ti
pa bodi v vsem trezen, pretrpi nadloge, opravi poslanstvo evangelista
in izpolni svojo službo. /…/ Jaz se namreč že izlivam kot pitna daritev
in napočil je trenutek mojega odhoda. Dober boj sem izbojeval, tek
dokončal, vero ohranil. Odslej je zame pripravljen venec pravičnosti,
ki mi ga bo tisti dan dal Gospod pravični sodnik. Pa ne le meni,
marveč vsem, ki ljubijo njegovo pojavitev.«22 

V razlagi navedenih svetopisemskih besed Andreæ zapiše, kakšni
morajo biti evangelijski pridigarji ter o čem in kako naj učijo oziroma
pridigajo. Razloži, da je njihovo opravilo in služba v pravi, čisti in
nezmotljivi pridigi svetega Kristusovega evangelija, kar jih tudi loči
od vseh drugih, »nepravih« pridigarjev. Med slednje, po nauku sve­tega
Pavla, uvršča ajdovske (poganske), judovske, turške (musliman­ske)
in papeške pridigarje. Pove, da pravi evangelijski pridigar pridiga z
veseljem in ljudem oznanja veselo, dobro novico o Božji milosti in o
odrešenju, prijazen je do vseh ljudi in razžaljenih grešnikov, ki sedijo
v temi in senci smrti. Vse svoje poslušalce mora usmerjati le k odre­
šenjskim zaslugam Jezusa Kristusa, kakor je Janez Krstnik kazal s
prsti nanj in pravil: »Potem je le-to Božje Jagnje, ki nosi greh tega
sveta« (»Pole le-tu ie tu Božie Iagne, kateru tiga svita greh nossi«).23

20 2 Tim 4.
21 Matija Trost, 2009, 25.
22 2 Tim 4,5–8.
23 M. Trost, n. d., 34.

85
   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90