Page 253 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik VII (2011), številka 13-14, ISSN 1408-8363
P. 253
TRAUGOTT JÄHNICHEN

dovolj upoštevano in da manjkajo pozicije iz ekumene. Ta kritika pa
je samo pogojno prepričljiva. Navezave na mesta iz biblije niso mogle
vključiti vseh razsežnosti svetopisemskega pričevanja, tako na primer
v tej spomenici manjka preroška kritika. Toda ta tradicija se temat-
sko tu samo pogojno prilega, namesto tega pa so tu poudarjene
možne pozitivne navezave na podjetniško ravnanje, morda malce
enostransko. Tudi opozorilo glede ekumenskih glasov je prav tako
zapleteno, saj ravno zastran ocene podjetniške dejavnosti obstajajo
med kristjani po vsem svetu zelo različna stališča. V tem smislu je
vsekakor nujno nadaljnje teološko obravnavanje te tematike, toda
na vsak način je teološka kritika spomenice o podjetnikih kot celoti
enoznačno pretirana.

Perspektiva: Etična odgovornost kot faktor v podporo
podjetniškemu ravnanju

Ko evangeličanska cerkev opogumlja, naj se v podjetniškem
ravnanju ljudje obnašajo odgovorno po merilih evangeličanske etike,
jemlje za izhodišče, da ima tako stališče lahko tudi pozitiven učinek
na gospodarski uspeh. V ozadju tega stoji predstava, da je presek
evangeličanske etike in ekonomskega uspeha večji, kot mnogi do-
mnevajo. V tem smislu je naloga evangeličanskih podjetnikov, da s
svojim konkretnim ravnanjem povečujejo ta presek, da bi na ta način
praktično dokazovali to, da je mogoče, da etično ravnanje in gospo-
darski uspeh drug na drugega vplivata pozitivno. To perspektivo je
mogoče potrditi tudi z ekonomsko prepričljivimi razlogi, kar prihaja
do izraza na raznih mestih v spomenici.

Orientiranost na etične standarde daje pečat podjetjem, če se
vodstvo podjetja na transparenten način obnaša po etičnih merilih.
Tako ravnanje ustvarja ozračje zanesljivosti in zaupanja, kar občutno
znižuje tako imenovane transakcijske stroške, to je stroške za kon-
troliranje in upoštevanje pogodb ipd. Ozračje zaupanja znotraj
podjetja pospešuje storilnost in ljudi motivira, vrh tega pa lahko
krepi tudi odnose navzven. V spomenici je zapisano, da z etično
usmerjenim podjetjem »tudi drugi radi sklepajo … posle, ker je vedno

251
   248   249   250   251   252   253   254   255   256   257   258