Page 254 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik VII (2011), številka 13-14, ISSN 1408-8363
P. 254
[TUDIJSKI VE^ERI

jasno, da ne gre zgolj za posel«.28 Evangeličansko odgovorni pod-
jetniki vedo, da pri srednjeročno in dolgoročno solidnemu podjetju
ne more iti za to, da bi vedno in povsod izkoristili vse do zadnjega. V
tem oziru ostri vezava svobode podjetniškega ravnanja na osnovne
krščanske orientacije tudi zavest za meje gospodarjenja: »Te so
prekoračene tam, kjer so vsa življenjska področja podvržena zgolj
gospodarskemu načinu gledanja.«29 Temu ustrezno je naloga evan-
geličanske etike, da jasno pokaže tudi meje ekonomskega računa,
kajti na ta način se lahko tako ekonomija kod druga življenjska
področja krepijo. Kadar šteje samo še ekonomija in vse na silo
podvrže svoji logiki, to konec koncev spodkopava socialne in osebne
predpostavke za uspešno gospodarsko ravnanje.

Na podlagi take zamejitve in obenem tudi pozitivne ocene gospo-
darskega ravnanja nam evangeličanska vera pomaga vzpostaviti
zaupanje za sprostitev kreativnih sil. Recepcija odgovornosti v evan-
geličanski perspektivi pri človeku krepi pripravljenost za angažma
za samega sebe in za druge, pa da človek obenem ne izgubi izpred
oči skupnega dobrega, in ne nazadnje tudi odgovornosti do pri-
hodnjih generacij. Iz take drže se poraja tudi pogum, da sprejmeš
tveganja in na ta način inovativno preizkušaš nove poti, tudi spričo
možnosti, da doživiš neuspeh. V tem smislu nas »krščanska vera
osvobaja za odgovorno sodelovanje z drugimi v obojestranskem
spoštovanju in v vzajemni odvisnosti.«30

Na podlagi take drže je torej mogoče premagati bistveno nevar-
nost, da sedanje gospodarsko ravnanje nima bodočnosti, s tem ko iz
evangeličanske odgovornosti spoznamo, da je gospodarjenje na
račun bodočnosti v skrajni meri neodgovorno, in postane jasno
razviden stav, ki v pogledu na prihodnost nosi pečat življenjskega
poguma in krščanskega upanja. Krščanska zagotovost upanja ima
svojo varnost v Bogu in jo zato zanjo značilno, da se odgovorno in
obenem angažirano spopada z izzivi časa.

Iz italijanščine prevedla Doris Debenjak

28 N.n.m., str. 44.
29 N.n.m., str. 45.
30 N.n.m., str. 13, str. 41.

252
   249   250   251   252   253   254   255   256   257   258   259