Page 147 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik VIII (2012), številka 15-16, ISSN 1408-8363
P. 147
BO@IDAR DEBENJAK
11. Rehabilitacija Pilata
a) Nikodemovo poročilo poroča o križanju, pogrebu in vstajenju z
navajanjem prič, o prijetju in čudežni rešitvi Jožefa iz Arimateje itd.
Nato imamo poročanje o Jezusovem odhodu v predpekel in osvo-
boditvi tamkajšnjih duš pravičnih. Na koncu imamo dopisovanje
Pilata s cesarjema Tiberijem in Klavdijem.
b) Evangelij po Gamalielu (ohranjen v etiopskem prevodu, ki je
prevod iz koptščine) poudarja Marijino vlogo v pasijonu, ekskulpira
Pilata in njegovo ženo in obremenjuje Jude.
c) Pripoved Jožefa iz Arimateje navaja med drugim imeni levega in
desnega razbojnika: Gesta in Dizma. Iz podobnega vira izvemo tudi,
da je bilo vojaku, ki je prebodel Jezusov stran, ime Longinus.
d) Pilatov ciklus: Cesar Tiberij ne sprejme Pilatovega opravičila
za nepravično usmrtitev in ga obsodi na ječo, v kateri ga sam potem
usmrti. Jezus sam pa Pilatu oprosti, saj je bil zaveden, in sprejme
njega in njegovo ženo v nebesa.
12. Evangelij po Bartolomeju
Evangelij po Bartolomeju je ohranjen je v dveh cerkvenoslovanskih
prevodih, v latinskem in koptskem prevodu in v grščini. Apostol
Bartolomej v njem poroča o pogovoru z vstalim Kristusom. Evangelij
vsebuje tudi pogovor z Marijo.
13. Knjiga o Jezusovem vstajenju
Knjiga dodaja zgodbi iz kanoničnih evangelijev različne legende.
14. Transitus Mariae
Spis opisuje Marijino smrt; najprej prikaže njeno poslavljanje
pred smrtjo od staršev in apostolov, nato navzočnost angelov ob
njeni smrti. Pripoveduje o Satanu, ki hoče uničiti njeno truplo in
pobiti apostole, toda apostoli jo spoštljivo pokopljejo. V nekaterih
verzijah (npr. koptski) jo Kristus pokliče iz groba in jo telesno vzame
v nebesa. Vir zadnje katoliške dogme (1950) je torej ta stara legenda.
145
11. Rehabilitacija Pilata
a) Nikodemovo poročilo poroča o križanju, pogrebu in vstajenju z
navajanjem prič, o prijetju in čudežni rešitvi Jožefa iz Arimateje itd.
Nato imamo poročanje o Jezusovem odhodu v predpekel in osvo-
boditvi tamkajšnjih duš pravičnih. Na koncu imamo dopisovanje
Pilata s cesarjema Tiberijem in Klavdijem.
b) Evangelij po Gamalielu (ohranjen v etiopskem prevodu, ki je
prevod iz koptščine) poudarja Marijino vlogo v pasijonu, ekskulpira
Pilata in njegovo ženo in obremenjuje Jude.
c) Pripoved Jožefa iz Arimateje navaja med drugim imeni levega in
desnega razbojnika: Gesta in Dizma. Iz podobnega vira izvemo tudi,
da je bilo vojaku, ki je prebodel Jezusov stran, ime Longinus.
d) Pilatov ciklus: Cesar Tiberij ne sprejme Pilatovega opravičila
za nepravično usmrtitev in ga obsodi na ječo, v kateri ga sam potem
usmrti. Jezus sam pa Pilatu oprosti, saj je bil zaveden, in sprejme
njega in njegovo ženo v nebesa.
12. Evangelij po Bartolomeju
Evangelij po Bartolomeju je ohranjen je v dveh cerkvenoslovanskih
prevodih, v latinskem in koptskem prevodu in v grščini. Apostol
Bartolomej v njem poroča o pogovoru z vstalim Kristusom. Evangelij
vsebuje tudi pogovor z Marijo.
13. Knjiga o Jezusovem vstajenju
Knjiga dodaja zgodbi iz kanoničnih evangelijev različne legende.
14. Transitus Mariae
Spis opisuje Marijino smrt; najprej prikaže njeno poslavljanje
pred smrtjo od staršev in apostolov, nato navzočnost angelov ob
njeni smrti. Pripoveduje o Satanu, ki hoče uničiti njeno truplo in
pobiti apostole, toda apostoli jo spoštljivo pokopljejo. V nekaterih
verzijah (npr. koptski) jo Kristus pokliče iz groba in jo telesno vzame
v nebesa. Vir zadnje katoliške dogme (1950) je torej ta stara legenda.
145