Page 130 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik IX (2013), številka 17-18, ISSN 1408-8363
P. 130
[TUDIJSKI VE^ERI

tak način, kakor sem ga Jaz pred križanjem.« Dobesedni pomen pa
podaja Francisci takole: »Ona naj se ne zadržuje in se Mu ne mudi
pri nogah z objemanjem; temveč hitro naj gre proč in pove učencem,
kar je videla: Zakaj On ima pred svojim vnebohod­ om še več tega po-
storiti, in ona bo pač še naprej dobila možnost, da Ga vidi, preden bo
šel v nebo. Enako kot se sicer ponavadi reče, če hočeš koga hitro pos-
lati, naj gre stran: ’Ničesar se ne dotikaj! Pusti vse, kot je, in pojdi
hitro tja in tja itn.’ Zakaj grška besedica HAPTOU ima tale pomen:
’Ne visi zdaj še naprej na Meni! Ne obešaj se tako name! Saj veš za-
enkrat zadosti, saj tudi tipaš in čutiš, da sem Jaz resnično vstal od
mrtvih. Saj dobro vem, da Me od srca ljubiš in Me iz srčne ljubezni
držiš in se oklepaš mojih nog; a za zdaj dovolj! Ne dotikaj se Me še
naprej! Sebe in Mene ne zadržuj več! Treba je moje malodušne in
razžaloščene učence spodbuditi in razveseliti. Nisem še šel v nebo,
temveč se bom Jaz še celih štirideset dni razodeval tebi in drugim;
tedaj Me boš dalje lahko videla, slišala in z rokami otipala. Vstani! in
bodi prva pridigarka o tem, kar si zdaj videla in slišala itn. Teci in
sporoči to neutegoma mojim učencem.’ To je pravo dobesedno razu-
mevanje besed: ’Ne dotikaj se me’…«

5
»Čudno se glasi tudi to, da naj bi bila ona sama rekla princu, da
je bila apostolka in učiteljica v Franciji; čisto kot bi jo stari zato ime-
novali pridigarka (o čemer več malo pozneje).
Ali je bila v Franciji in tam v jami S. Baume, na tem mestu še ne
bomo obravnavali. Constantinus Manasses trdi, da je po Kristusovem
vnebohodu prišla v Rim, tam obtožila brezbožnike, ki so Gospoda
križali, in s tem tako razsrdila cesarja Tiberija, da jih je vse dal na hud
način usmrtiti. Ampak česa takega ni bilo.
Francozi in z njimi del učenih piscev, med njimi je tudi zelo učeni
mož David Chytraeus, pravijo: Lazar, katerega je GOSPOD obudil od
smrti, je skupaj s svojima sestrama Magdaleno in Marto, s Helidoni-
jem in Maksimilijanom prispel v mesto Massilia v Franciji, je tam učil
in v tridesetem letu po svojem obujenju na dan 17. grudna spet odlo-

128
   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135