Page 131 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik IX (2013), številka 17-18, ISSN 1408-8363
P. 131
BO@IDAR DEBENJAK

žil svoje umrljivo truplo. S tem se strinja tudi nadvse učeni kardinal
Baronius.

Denimo, da je tako: Pa vendar bi se sveta matrona težko sama iz-
dajala za apostolko. Ti ljubi stari so ji sicer dali ta častni naslov in jo
imenovali apostola et praedicatrix, apostolka in pridigarica, a niti naj-
manj v mnenju, kakor da je v Franciji ali kje drugje pridigala, učila in
opravljala službo apostola; temveč le zategadelj, ker jo je Gospod
poslal k svojim učencem in ji naložil, naj tem ona oznani njegovo
radostno vstajenje. Zakaj apostol pomeni sel. In ker ji je Gospod iz-
kazal čast in milost, naj bo tako veselo oznanilo najprej prek nje po-
vedano apostolom, jo tudi neki evangeličanski theologus titulira
apostola apostolorum. Toda apostolske službe učitelja ji zato Gospod
ni naložil, temveč (na reden način) samo moškim. Zatorej ni videti
verjetno, da bi bila v Franciji redno učila in pridigala zoper izrecno
apostolsko prepoved, naj nobena ženska javno ne uči.« (Tu se Franci­
sci drži besed, ki so jih šteli za Pavlove, naj »ženska v shodnici molči«;
danes jih tekstna kritika ima za vrinek kasnejšega redaktorja, saj so
med drugim v navzkrižju s Pavlovo zahtevo, naj ženska, ko v shodni-
ci moli ali preroško govori, ne bo razoglava.)

6
Nato prehaja Francisci na identiteto Marije Magdalene, ki je pred-
met mnogih razhajanj in sporov: »V ostalem pa jaz s svoje strani ni-
mam namena, da bi na vprašanje, ali je sv. Magdalena v jami de la
saincte Baume delala pokoro, bodisi pritrdil, bodisi zanikal, dokler
in preden ne najdem o tem soglasnosti v vseh spisih, tako katoliških
kot evangeličanskih. Zakaj ker Francozi trdijo, da je Marija Magdale-
na v jami opravljala poenitentiam ali pokoro kot nekdanja velika
grešnica, namreč tista, ki je prišla v farizejevo hišo in tam Gospodu
osušila lase s svojimi lasmi, spravljajo s tem stvar v velik dvom; naj
pripomnim, da del tako starih kot novih učiteljev trdi in z veliko
verjetnostjo utemeljuje, da Marija Magdalena ni bila tista malovredna
ženska na slabem glasu in tudi ne Lazarjeva sestra. In če bi bilo tako,
bi najbrž tudi ne prišla z Lazarjem v Francijo; kajti mnogi stari cerkve-

129
   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136