Page 93 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik IX (2013), številka 17-18, ISSN 1408-8363
P. 93
Violeta Vladimira Mesarič Jazbinšek
@ENSKO DUHOVNI[TVO

Uvod
Vsa verstva, ki so odsev pestrosti Božje podobe, v temeljnem nau-
ku poudarjajo enakost in enakopravnost obeh spolov. Toda kaj hitro
lahko opazimo vidno razliko med »klasičnim učenjem neke religije
glede položaja žene in dejanskim stanjem«.1
Vprašanje ženskega duhovništva še danes pomeni »vroč kostanj«,
hkrati pa kliče k vedno novim razpravam tudi v konservativnih pa-
triarhalnih krogih. Moja obravnava je kratek pregled magistrske na-
loge Nadje Furlan z naslovom Prispevek krščanskih ženskih teologij k
enakopravnemu položaju ženske v družbi in cerkvah,2 diplomske naloge
Urške Mirt Žensko duhovništvo v Anglikanski skupnosti. Izkušnje in per­
spektive,3 upošteva pa seveda literaturo, ki sta ju uporabljali pri razi-
skovalnem delu, ter razne časopisne članke, intervjuje in kom­ entarje,
kakor tudi osebne izkušnje iz mojega šestnajstletnega duhovniškega
poslanstva.

1. Položaj ženske v krščanstvu4
V vseh velikih svetovnih religijah lahko naletimo na prepričanje,
da stojijo moški višje od žensk. V krščanstvu omenjeno prepričanje

1 Prim. N. Furlan: Prispevek krščanskih ženskih teologij k enakopravnemu položaju ženske
v družbi in Cerkvah, magistrska naloga. Teološka fakulteta Univerze v Ljubljani,
Ljubljana 2003, str. 63.

2 Isto, str. 56-63.
3 Prim. U. Mirt: Žensko duhovništvo v Anglikanski skupnosti. Izkušnje in perspektive.

Stati inu obstati 15-16/2012, 302–331.
4 Poglavje v celoti del iz: N. Furlan: Prispevek krščanskih ženskih teologij k enakopravnemu

položaju ženske v družbi in cerkvah, str. 56–63.

91
   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98