Page 200 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik X (2014), številka 19-20, ISSN 1408-8363
P. 200
RAZPRAVE, [TUDIJE

ženskost in moškost ne dopolnjujeta samo v fizičnem in psihičnem
pogledu, ampak tudi v ontološkem.8

Največji cilj feministične teologije je prizadevanje za evangeljsko
enakopravnost in svobodo, in sicer svobodo vseh ljudi, ne glede na spol,
raso … Gre za krščansko prizadevanje, za katero je odločilen evan-
geljski duh. »Kristus nas je osvobodil, da bi ostali svobodni« (Gal 5,1). Ta
svoboda pa ni omejena z močjo ali premočjo drugega, ampak s svo-
bodo drugega, ki temelji na spoštljivi ljubezni do drugega.

Feministična teologija v iskanju medreligijske tolerance
Feministična teologija je postala vsesvetovno in vseversko gibanje,
in sicer kot odgovor na ženske izkušnje zapostavljenosti in patriar-
halne nadvlade, ki je uravnavala in določala njihovo versko in posvet-
no življenje. Prav tako kot so si različne posamezne ženske izkušnje
in s tem prizadevanja žensk znotraj krščanstva, se razlikujejo tudi
verske ženske izkušnje znotraj drugih svetovnih verstev. Vendar lahko
rečemo, da je vsem skupno dejstvo zapostavljenosti in občutka patri-
arhalnega nasilja, ki se je dogajalo ali še vedno poteka nad njimi.
Čeprav je pojmovanje zapostavljenosti in patriarhalnosti v posamez­
nih kulturno-religijskih sferah različno razumljeno, je želja in potre-
ba po »spregovoriti o ženski izkušnji« in prebuditvi ženskega glasu
univerzalna. V tem smislu lahko rečemo, da je feministična teologija
in verski feminizem postal medkulturni in medverski pojav. Poziva
in hkrati povezuje vse ženske, naj si prizadevajo za osvoboditev izpod
jarma verskega patriarhalnega nasilja. To lahko primerjamo z bojem
proti suženjstvu, rasni diskriminaciji ali kakršnemu koli drugemu
genocidu. V različnih verstvih so ženska osvoboditvena gibanja obli-
kovana različno. Vsekakor velja, da je feministična teologija plurali-
stičen in raznovrsten pojav, zakoreninjen v ženski religiozni izkušnji,
ki je polna upov, neuresničenih sanj in si prizadeva za osvoboditev,
enakopravnost in enakovredno ovrednotenje ženskega principa delo-
vanja ter za etično feminizacijo in harmonizacijo sveta.

8 Prim. C. F. Hinze, Identität in der feministisch-theologischen Diskussion, v:
Concilium 36 (2000) 2, 233.

198
   195   196   197   198   199   200   201   202   203   204   205