Page 228 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik XII (2016), številka 23-24, ISSN 1408-8363
P. 228
ŠTUDIJSKI VEČERI

Da je Saloma Jezusova učenka, nam pričuje tudi patristika. Poglejmo
najprej 2 Klem 12,2, ki navaja (po Evangeliju Egipčanov):

Zakaj na vprašanje, kdaj bo prišlo njegovo kraljestvo, sam Gospod
odgovarja:

»Ko bo dvoje eno, vnanje kot notranje, moško skupaj z ženskim,
niti moški niti ženska.«

In še Klement Aleksandrijski:
Ko je Salome vprašala, v katerem času bodo postale očitne reči, ki
jih on zahteva, je Gospod odgovoril:
»Kadar boste odvrgli obleko sramu, kadar bosta dva eno in moški
z žensko ne bo ne moški ne ženska.« (Strom. 3:9,13)
Isto sporočilo ima 22. logij Evangelija po Tomažu Dvojčku:
[.1] Jezus je videl, kako dojijo otroke. Dejal je svojim učencem:
[.2] Ti otroci, ki jih doje, so kot tisti, ki bodo vstopili v Kraljestvo.
Rekli so mu:
[.3] Bomo tedaj tudi mi, če bomo otroci, vstopili v Kraljestvo?
Jezus jim je dejal:
[.4] Če boste naredili iz dvojega eno
[.5] in če boste naredili notranje za vnanje in vnanje za notranje
[.6] in zgornje za spodnje
[.7] in če boste spremenili moškega in žensko v eno, tako da moški
ne bo moški in ženska ne bo ženska […].«
Pričevanj o Salomi kot učenki torej ne manjka.

4
Posebno mesto pa pripada Mariji Magdalski ali Mariji Magdaleni (he
Magdalene ali »tista iz Magdale«), ki poudarjeno nastopa v vseh štirih
evangelijih. Nanjo se navezuje množica kasnejših razlag, ki presegajo
sporočila iz evangelijev. Med njimi je zlasti vplivna, da naj bi bila Marija
Magdalena nekdanja vlačuga. Toda o tem v evangelijih ni besede, sklepa-
nje temelji le na eni od tradicionalnih razlag, češ da je ona tista grešnica,
ki v Simonovi hiši mazili Jezusove noge (Lk 7,36–50); ta razlaga je zelo

226
   223   224   225   226   227   228   229   230   231   232   233