Page 21 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik XIII (2017), številka 25, ISSN 1408-8363
P. 21
Jonatan Vinkler

Johann Balzer, Jan Rokycana,
bakrorez. Herzog August Biblio­
thek Wolfenbüttel, http://diglib.

hab.de/?portrat=a-17874.

Rokycana je odločno branil obhajilo pod obema podobama, in sicer
kot institut, ki ga je postavil sam Odrešenik, iz prvotnega husitskega ver-
skega programa pa je obdržal razumevanje Svetega pisma kot poglavitne-
ga dokumenta za življenje kristjana, ki topogledno po svoji pomembnosti
pretehta vse človeške razlage. Božja beseda je bila za Rokycano razodetje
Božje volje in hkrati sporočilo o Kristusovi ljubezni ter dokument, zave-
zujoč za kristjana in cerkev, za posameznika in občestvo. Prizadeval si
je za častno in čisto cerkev, ki bi jo poučevali in vodili dobri duhovniki
(Říčan 1956, 15). Za slednje si je prizadeval tudi s svojimi pridigami in
dušnopastirskim delom.

Tako se je med njegovimi verniki v Týnski cerkvi izoblikoval krožek,
sestavljen iz običajnih praških meščanov, študentov ter tu in tam kakega
nižjega plemiča. Pod vplivom Rokycane so se začeli spraševati, kaj naj
storijo, da bodo deležni odrešitve, in kako bi lahko z lastnim življenjem
pomagali cerkvi, ki da je v nedobrem stanju. Na čelo tega krožka je

19
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26