Page 213 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik XIII (2017), številka 25, ISSN 1408-8363
P. 213
PAUL WIENER

uku ni ničesar, kar ne bi bilo utemeljeno v svetem Pismu in česar ne bi
bilo mogoče dokazati z izreki starih očetov, sem nato sledil kraljevemu
nasvetu. Menili so, da ne bom mogel dokazati resnice nobenega od mojih
nazorov. Vendar upam, da sem doslej dokazal resničnost členov svojega
priznanja s svetim Pismom in z izreki starih očetov, v katerih so členi,
Bogu hvala, utemeljeni. Ker pa vem, da je prav ta člen, skupaj z njemu
sledečima, tisti, po zaslugi katerega so me preganjali in pahnili v zapor,
moram iz nuje obsežneje izpeljati te tri člene, da bo mogoče videti, kaj
me nagiba k moji drži in mojemu mnenju in mojemu nazoru.

Čeprav je ta člen v zadostni meri razjasnjen s svetim Pismom in iz-
reki starih ortodoksnih in katoliških očetov, bom vendarle za nameček
navedel še več izrekov starih očetov, da bo mogoče videti, kaj so učili in
trdili o klicanju in češčenju svetnikov, pa naj vsakdo sprejme, spozna in
presodi, ali od temelja nauka svetega Pisma in starih ortodoksnih oče-
tov odstopam in se njihovemu nazoru in drži izneverjam jaz ali mojstri
revokacijskega spisa.

Avguštin: Naše bogoslužje in naša pobožnost ne smeta biti služenje
umrlim, kajti četudi so živeli boguvdano, jih ni prav iskati kot pomagače,
temveč želijo, da častimo tistega, po čigar razsvetljenju so se razveselili,
da bi tudi mi postali njihovega zasluženja sohlapci. [Lib. De vera relig.
Cap Ult.]

Item: Kristus govori: Jaz sem pot, resnica in življenje. Nihče ne pride
k Očetu drugače kot po meni. Hočeš hoditi – jaz sem pot, nočeš biti pre­
varan – jaz sem resnica, nočeš umreti – jaz sem življenje. To pravi tvoj
Odrešenik. Ni kraj, kamor greš, samo k meni, nič ni, kamor greš, samo po
meni. [Tract. 22 in cap. 8]

Item: Vera Kristusa je vera v tistega, ki opraviči brezbožnika, vera v
posrednika, brez katerega se noben človek ne more spraviti z Bogom.

Ciril: Svetniki so sicer prek milosti in oznanjenja dobili dar, a ga ne
morejo po lastni želji in volji podati drugim. Ne velja pa to za Sina, tem­
več je on vodnjak svetosti, posveča svoje učence po lastni moči, ko pravi:
Prejmite Svetega duha. [In sententiis] [Lib. 4, ca. 2]

Pravi tudi: Ne pravimo, da so sveti mučeniki božanski, in nismo jih
primorani moliti, temveč jih hvalimo in ljubimo z najvišjo častjo za to, da
so se junaško borili za resnico in ohranili čistost vere, tako da so prezirali

211
   208   209   210   211   212   213   214   215   216   217   218