Page 115 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik XIII (2017), številka 26, ISSN 2590-9754
P. 115
matjaž črnivec

ri Luthrovi zgodnji spisi (npr. O svobodi človeka kristjana iz leta 1520)
začnejo prav zgolj samo s to besedo. Temu bi torej lahko rekli »Jezuso-
va mistika« oziroma »mistika Jezusove osebe«.

II. Evangelij
»Kristusova beseda« oziroma »beseda o Kristusu«18 pa ima v novo-
zaveznih spisih konkretno obliko: gre za evangelij, dobro novico, ki je
v osnovi preprost razglas, da je Mesija prišel, umrl za nas in vstal od
mrtvih za nas (prim. 1 Kor 15,1–7, moj poudarek; prim. tudi Rim 4,25).
To je »Božji evangelij«, se pravi Božja avtoritativna beseda vsem ljudem
vseh časov in krajev. Vsi so poklicani k poslušnosti vere temu evange-
liju, k lojalnosti temu Mesiju, ki je z vstajenjem od mrtvih postavljen
za »Božjega Sina v moči«, se pravi za nepreklicnega vladarja (gr. kýri-
os) vsega (Rim 1,4). Ta razglas je »Božja moč v rešitev vsakomur, ki ve-
ruje« (Rim 1,16).
Ravno to moč je ob branju Pavlovih pisem izkusil mladi Luther. In
prav to odkritje evangelija kot središča vsega Božjega delovanja v zgo-
dovini in zato tudi v Svetem pismu je verjetno Luthrova največja zgo-
dovinska zasluga. Njegovo ponovno odkritje evangelija kot tiste prve
luči, ki razsvetljuje vse Sveto pismo, ostaja ključno za vso nadaljnjo
­krščansko misel. Nenazadnje se protestantske cerkve ravno zaradi tega
odkrit­ja imenujejo »evangeličanske« oziroma »evangelijske«.
Tako pri Luthru kot pri poznejših piscih, na primer Karlu Barthu, je
evangelij tista temeljna Božja beseda, ki uresničuje človekovo opravičen­
je, spravo z Bogom in zato v pravem, ontološkem smislu dosega združi-
tev človeka z Bogom. To naredi v dveh korakih, v skladu z dvema vidi-
koma tega razglasa: Mesijevo smrtjo in Mesijevim vstajanjem.
Prva beseda evangelija vsakemu človeku je ukaz: »Smrt!« Križani
Kristus pomeni Božjo sodbo nad grehom; in če vidimo to sodbo uresni-
čeno na brezgrešnem Kristusu, potem vemo, da vsekakor velja vsako-
mur od nas, saj »smo vsi grešili« (Rim 3,23). »Z evangelijem se začenja

18 V grščini gre za isto besedno zvezo, ho lógos toû christoû, dobesedno »beseda Kristusa«, Kol
3,16; prim. tudi Rim 10,17, kjer gre za rhêma christoû.

345
   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120