Page 143 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik XIII (2017), številka 26, ISSN 2590-9754
P. 143
Aleksander Erniša

Zum erſten. Das heylige Sacrament des altars und des hyligen waren
leychnams Chriſti hat auch drey dingk, die man wiſſen muß. Das erſt iſt
das ſacrament odder zeychen, Das ander die bedeutung des ſelben ſacra-
ments, Das dritte der glaub der ſelben beyden, wie dan yn eynem yglichen
ſacrament diße drey ſtuck ſeyn mußen.40
Kot je razvidno, besede kot konstitutivnega elementa ne omenja,
ampak poudarja, da so sicer tri stvari, ki sestavljajo zakrament, in sicer
najprej omenja znamenja, pri čemer misli na zunanja znamenja, kot so
voda, vino in kruh. Nadaljuje z namenom zakramenta: kaj se pri zakra-
mentu zgodi in čemu je namenjen. Kot zadnji, tretji element Luther na-
vaja posameznikovo vero. Vera je v Luthrovi teologiji igrala pomembno
vlogo na vseh ravneh, tako tudi pri vprašanju zakramenta. To nam po-
trjujejo besede:

Non sacramentum sed fides sacramenti iustificata.41
Sama udeležba in uživanje zakramentov sta torej brez vere neko-
ristna, ali kot pravi Apologija: vera sodi k pravemu uživanju zakramenta.42
Leto kasneje pa začne Luther v svojih delih omenjati besedo (Wort),
ki postane eden od ključnih elementov zakramentov.
Kot bo razvidno iz analize termina Gospodova večerja, je tudi
Luther – tako kot Trubar – s svojo teologijo glede vprašanja zakramen-
tov šel skozi določen razvoj in na podlagi različnih izkušenj ter prevo-
dnih predlog razvijal to vprašanje.

Slovenski protestantski pisci in termin zakrament

Ko govorimo o zakramentih v protestantskem verskem okolju, sta
to dva zakramenta. Slovenski protestantski pisci so se za takšen nauk o

40 WA 2, 742.
41 WA 6, s532.
42 BSLK 1998, 295.

373
   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148