Page 147 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik XIII (2017), številka 26, ISSN 2590-9754
P. 147
Aleksander Erniša

Trubar in zakrament
Ker zakramenti pomenijo jedro in steber vidnega znamenja vsake
veroizpovedi, so se tudi slovenski protestantski pisci tega lotili z veliko
vnemo. Trubar je že v svoji prvi knjigi izčrpno popisal, kaj je zakrament
in katera sta, čemu služita in kakšen je njun namen: Kai ſta ta dua Sa-
cramenta (oli koker my moremo gouoriti) te ſkriune Suetyne tiga Kerſta
inu Vezherye Chriſtuſa/ kai nam te iſte nuzaio inu pomenuyo (TC 1550,
42 (29b)). Na vprašanje, kaj so zakramenti, Trubar odgovarja:

TY Sacramenti oli ſkriune Suetyne/ ſo ane vunane videzhe ſluſhbe inu
Naretbe boſhye/ vtim Euangeliu poſtaulene/ per katerih naretbah goſpud
bug koker ſanemi guiſhnimi ſnamini oblubi/ Gnadiu inu Mylhoſtiu byti/
Sueti Auguſtin praui/ Ta Sacrament/ ye anu ſnamine ane ſuete rizhi/ Inu
ye anu videzhe ſnamine te neuidezhe mylhoſti boſhye/ Inu ye tudi ana vi-
dezha beſeda boſhya45 (TC 1550, 42 (29b)).
Prvi del Trubarjevega odgovora na vprašanje Kai ſta ta dua Sacra-
menta je zelo zanimiv s perspektive Melanchthonove Apologije Augs-
burške veroizpovedi v XIII. členu, ki pravi:

So wir Sakrament nennen die äußerliche Zeichen und Ceremonien, die
da haben Gottes Befehl und haben ein angehefte göttliche Zuſage der Gna-
de, ſo kann man bald ſchließen, was Sakrament ſein.46
Tudi Apologija poudarja, da je zakrament zunanje znamenje, za ka-
tero sta nujna Božja zapoved ter obljube milosti. Kot vidimo, je Trubar v
TC 1550 razložil bistvo nauka o zakramentu na podlagi še danes urad­
nega veroizpovednega spisa Evangeličanske cerkve.
Tako kot Luther se tudi Trubar naslanja na Avguštinov nauk o za­
kramentu in še dopolni zgornjo razlago: Ty Sacramenti inu te vunane

45 TC 1550, 42 (29b).
46 BSLK 1998, 292.

377
   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152