Page 193 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik XIII (2017), številka 26, ISSN 2590-9754
P. 193
Ulrich H. J. Körtner

Pojmu religije se teološko sicer ne moremo odpovedati, toda treba
je razlikovati med religijo in vero v Boga. Prav tako je treba razlikova-
ti vpraševanje po bogu in vpraševanje po smislu. Vsak, ki vprašuje po
smislu življenja, s tem ne vprašuje že tudi po bogu. Kdor hoče danes
govoriti o Bogu v biblijskem smislu, ne more izhajati iz tega, da se je
po njem že vedno vpraševalo. Navezovanje na predhodna vpraševanja
o bogu danes ni niti samoumevno niti neizogibno. Možnost govoriti
o Bogu danes ni odvisno od vpraševanja po njem, ampak od sledi
spomina biblijskega pričanja o Božjem razodetju.

Vprašanje o Bogu danes lahko postavimo le, ker so o Bogu govo-
rili in o njegovih dejanjih pričali ljudje pred nami. Novozavezni teksti
to store tako, da hkrati govorijo o Jezusu Kristusu. O Jezusu Kristusu
pa spet lahko ustrezno govorimo le, če ob pogledu na njegovo osebo in
delo hkrati govorimo o Bogu, tako, da se smisel njegovega življenja ra-
zodene v obzorju Boga; hkrati dobi beseda Bog svoj dokončni pomen
šele v povezavi z Jezusom. Jezusova usoda/zgodba razkrije, da je bistvo
Boga ljubezen (1 Jn 4,16). V čem pa je ta ljubezen, ki je Bog, lahko do-
ločimo le iz Jezusove življenjske poti. Beseda »bog« dobi svoj krščanski
smisel, ko sta Bog in Jezus izgovarjana skupaj. O Bogu in Jezusu sku-
paj pa je mogoče govoriti le tako, da govorimo o starozaveznem Bogu
Izraela kot o Očetu, o Jezusu kot o Sinu in o Svetem Duhu, z drugimi
besedami tako, da o Bogu govorimo trinitarično. (Jüngel 2010; Körtner
1999, 47–62).

V tem smislu morajo po mojem mnenju cerkve izostriti svoj krščan-
ski profil. Krščanska vera se razlikuje od vseh oblik religije po pripa-
dnosti Jezusu Kristusu kot Odrešeniku. Prav zato se vsi vanj verujoči
poimenujejo kot kristjani. Ta veroizpoved in pripadnost pa vključuje-
ta vero v Boga, ki ga je oznanjal Jezus in ki je Bog Izraela. Torej: ne
ohlapna odprtost do boga in bogov, temveč izpovedovanje Kristusa je
odločilni »marker«, po katerem je krščanstvo prepoznano na trgu re-
ligioznih možnosti in nemožnosti. Identiteto vere in cerkve moramo
opredeljevati tako, da izhajamo iz tega.

423
   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198