Page 100 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik III (2007), številki 5-6, ISSN 1408-8363
P. 100
RAZPRAVE, [TUDIJE

govorijo o eni sami stvari, in sicer enako: kaj je Jezus govoril in učil,
kakšna znamenja je delal, kako je mučen in usmrčen, tretji dan
obujen, kako je šel v nebesa in poslal apostolom in nam vsem Svetega
duha, ter da je s svojimi besedami in znamenji oznanjal in izpričeval,
da je on tisti pravi, obljubljeni Kristus, pravi Bog in pravi človek. /…/
In ker je pravi Kristus en sam, je tudi evangelij en sam. (Trubar, 1557/
1986: h3b)

Trubar tu ne rabi pojasnila iz Luthrovega »Predgovora k Novemu
testamentu« (1522), da evangelij vsebujejo tudi (vsa) apostolska
pisma,26 saj to samoumevno sledi iz sledečega:

/N/iti evangelij in naša krščanska vera, niti nadloge, stiske, delitve,
zmešnjave in sovraštvo zavoljo vere, se niso začeli šele v času, ko je
Jezus v svoji človeškosti hodil po svetu in pridigal, ali šele ko so
pridigali njegovi apostoli oz. ko so pisali evangelisti /h3b/h4a/,
temveč imajo tako evangelij in pridige Jezusa Kristusa, večnega
Božjega Sina, ter naša stara, krščanska vera, kot tudi trpljenje in
sovraštvo zaradi te vere, svoj začetek že ob začetku sveta. Te stvari je
namreč že v rajskem vrtu povedal, pridigal, prerokoval in postavil
sam Bog, brž ko sta Adam in Eva grešila. Mojzes piše, da je Gospod
Bog potem, ko je hudič Adama in Evo po kači spravil v greh, v telesno
in večno smrt, med drugim spregovoril tudi kači, to je hudiču, in
sicer takole: Seme ženske ti bo strlo glavo, ti pa ga boš pikala oz.
grizla v peto (1Mz 3,15). Besed je malo in tudi kratke so, pa vendar je
v njih celi pravi evangelij, kot tudi napoved vseh nadlog, ki so se godile
od začetka sveta in se bodo – prav zavoljo vere – še naprej godile do
poslednjega dne. Seme ženske je po razlagi vseh prerokov in apostola
Pavla Jezus Kristus, Božji Sin, ki je privzel človeškost od ene čiste
mladenke, brez slehernega moškega semena. (1557/1986: h3b–h4a)

Vidimo torej, da je za Trubarja »ta prvobitna pridiga o semenu
ženske«, že čisto pravi evangelij, ki pa med ljudi tudi že vnaša na-
sprotovanje in s tem razdor. Kačja glava je »hudičeva moč in oblast

26 »Na široko ga opisuje, kdor opisuje mnoga Kristusova dela in besede, kakor
to delajo štirje evangelisti. Na kratko pa ga opisuje, kdor ne /govori/ o
Kristusovih delih, temveč z nekaj besedami pokaže, kako je s smrtjo in
vstajenjem premagal greh, smrt in pekel /…/, kakor /to delata/ Peter in Pavel.
(Luther, 2002: 12)

98
   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105