Page 361 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik V (2009), številki 9-10, ISSN 1408-8363
P. 361
JEAN CALVIN

vanja. Toda če nas njihova vnema plaši, bomo morali zamolčati
najpomembnejše postavke naše vere, kajti niti ene same ni, ki bi je ne
mogli spriditi. Nepokornež se bo podal na bojno polje, ko bo slišal
govoriti, da enost Boga sestavljajo tri osebe, in tako bo napravil tudi
takrat, ko mu bo rečeno, da je Bog ob stvarjenju človeka predvidel,
kaj ga čaka.16 Ti hudobneži si ne bodo mogli kaj, da nas ne bi
zasmehovali, ko jim bomo dejali, da je bil svet ustvarjen šele pred pet
tisoč leti, saj bodo vprašali, čemú se je Božja krepost tako dolgo
vdajala brezdelju.

Bi se morali odreči govoru o božanskosti Jezusa Kristusa in
Svetega Duha, da bi zatrli takšno bogoskrunstvo? Bi morali molčati
o stvarjenju sveta? Prav nasprotno, Božja resnica je tako mogočna,
tukaj in povsod, da se ne boji obrekovanja nepravičnežev. To dobro
pokaže tudi sveti Avguštin v knjigi z naslovom O daru vztrajnosti.17
Vidimo namreč, da lažni preroki, ki so napadali in grajali nauk svetega
Pavla, niso dosegli drugega kot zasramovanje.

(č) Drugi, ki jih skrbijo psihološke posledice predestinacije
Četudi nekateri, celo med zvestimi, sodijo, da je pričujoča razprava
kočljiva, zlasti zato, ker se postavlja po robu pridigam, omaje vero,
muči in kvari srca, je to vendarle prazna trditev. Sveti Avguštin ne
skriva, da so ga iz teh razlogov grajali, da preveč svobodno oznanja
predestinacijo: toda kakor je bilo to zanj enostavno, je grajo zado-
voljivo ovrgel.18 Kar zadeva nas, ki ugovarjamo mnogim in razno-
vrstnim nesmislom glede nauka, ki ga širimo, pa je bolje, da vsakega
od njih ovržemo ob svojem času.
Odgovor: Zaenkrat bi rad med ljudmi dosegel to, da ne poizve-
dujemo o stvareh, ki jih je Bog hotel prikriti, in da ne zanemarimo
tistih, ki jih je razkril: da nas ne bi obtožil bodisi pretirane rado-
vednosti bodisi nehvaležnosti. Naslednji izrek svetega Avguština je
nadvse prikladen: zvesto sledimo Svetemu pismu, ki je prizanesljivo

16 Calvin namiguje na nauk o supralapsarizmu, po katerem je Bog predvidel bodisi
odrešenje bodisi pogubljenje človeka še pred njegovim padcem.

17 Sveti Avguštin, O daru vztrajnosti (De dono perseverantiae), pogl. 15–20.
18 Sveti Avguštin, O daru vztrajnosti, pogl. 14, odlomek 34; pogl. 20, 52. Gl. tudi:

CCXXVI. pismo, 8 (Hilarij Avguštinu).

359
   356   357   358   359   360   361   362   363   364   365   366